۱۳۹۰ آبان ۱, یکشنبه

اعتراض معلمان به عدم دريافت شش ماهه حقوق دردوره قوام

 تصورم اين بود كه اولين اعتصاب گسترده معلمان درايران مربوط به سال 1340 ودر دوره ای بود كه ابوالجسن خانعلي بعلت شليك گلوله كشته شد و روز معلم به همين مناسبت شكل گرفت.ليكن بعد متوجه شدم كه اعتراضاتي ديگر ازاين گونه قبل از آن هم درايران وجود داشته است . از اين نمونه مي توان اعتصاب معلمان درسال 1300 هجري شمسي را نام برد. در دي ماه ان سال زماني كه قوام نخست وزير ايران بود معلمان دراعتراض به پرداخت نشدن شش ماهه حقوق خويش اعتصاب كردند اين اعتصاب به مدت سه هفته ادامه داشت ودانش اموزان نيزبعد ازمدتي براي ابراز همدردي  به معلمان خويش پيوستند. 

واکنش تند علیرضا افتخاری به اظهارات توهین‌آمیز سلحشور

كلمه:علیرضا افتخاری، خواننده کشورمان، به اظهارات توهین‌آمیز سلحشور علیه زنان بازیگر واکنش تندی نشان داد و خواستار برخورد قانونی با وی شد.
او یادداشت انتقادی خود را در روزنامه اعتماد منتشر کرده و در آن با تاکید بر توبه‌پذیر نبودن رفتار سلحشور، اظهارات او را از سر جهل، دور از شؤونات اسلامی و ظلم به همه هنرمندان توصیف کرده است.
افتخاری و سلحشور هر دو از حامیان احمدی نژاد در انتخابات ۸۸ بودند، اما مشخص شدن میزان ادب و اعتقاد برخی حامیان رئیس دولت فعلی، از جمله کارگردان سریال یوسف پیامبر(ع)، افتخاری را هم به واکنش واداشته است.
وی در بخشی از یادداشت خود، از سلحشور پرسیده است: تا کی می‌خواهیم با تخریب دیگران خود را تافته جدا بافته بدانیم و با متوسل‌شدن به این جملات یک‌شبه صعود کنیم و به تبعات آن توجه نداشته باشیم؟

بازجویی و تهدید محمد داوری، روزنامه‌نگار زندانی

تاوان انتشار نامه‌ای از زندان درباره شکنجه‌های کهریزک، بازجویی‌ها و ...
محمد داوری، روزنامه نگار زندانی، برای چندمین بار در یک سال اخیر به دادسرای اوین فراخوانده و از سوی مسوولان قضایی بازجویی و تهدید شد.
به گزارش خبرنگار کلمه، این زندانی سیاسی که اکنون در بند ۳۵۰ زندان اوین به سر می برد، به دلیل نوشتن نامه ای درباره وضعیت بازداشتگاه کهریزک، به دادسرا فراخوانده و بازجویی شد. بازجویان در جریان این بازجویی، او را به تشدید حکم زندان تهدید کرده اند.
محمد داوری، روزنامه نگار، سردبیر وب سایت سحام نیوز و عضو ستاد انتخاباتی مهدی کروبی، بیش از دو سال است که بدون بهره مندی از حق مرخصی، در زندان اوین به سر می برد.

تمدید قرار بازداشت موقت امید کوکبی

به گزارش جرس، روز یک شنبه این زندانی سیاسی به دادسرای شهید مقدس (واقع در اوین) منتقل شده است. قاضی بیگی، بازپرس شعبه ۱۴ دادسرای مزبور به این نخبه ی المپیادی ایران گفته است که بنا به درخواست نماینده دادستان و قاضی صلواتی، قرار بازداشت موقت این زندانی بی‌گناه تشدید می شود.
مطابق این خبر، بازپرس شعبه ۱۴ دادسرای اوین، مفاد قرار را به امید کوکبی ابلاغ می کند که البته با اعتراض این دانشجوی دکترای لیزر مواجه می شود.