۱۳۹۰ مرداد ۲۶, چهارشنبه

تجمع حق التدریسی‌های آموزشگاه‌های فنی مقابل مجلس


moaleman3
خبرگزاری هرانا - از ساعات اولیه امروز سه شنبه، بیست و پنجم مردادماه، معلمان حق التدریسی آموزشگاه‌های فنی کشور در مقابل مجلس شورای اسلامی تحصن کردند.
این معترضان که تعدادشان به حدود ۱۰۰ نفر می‌رسد و از ۳ سال تا ۱۳ سال سابقه در آن‌ها دیده می‌شود، در فضایی آرام در حال اعتراض به عدم روشن شدن تکلیف خود هستند.

گزارش كنگره آفریقای جنوبی

پیمان نودینیان

به محض بازگشت از سفر دوستان زيادي از كانونهاي مختلف با تماس هاي تلفني متعدد ،خواهان ارايه گزارشي جامع از كنگره ششم آموزش بين اللملل بوند.بنده نيز دست بكار شدم.اما ضايعه ي جانسوز درگذشت رضا حاتمي همه چيز را تحت تاثير خود قرار داد.حادثه بحدي تكان دهنده بود كه همه ي فعالين كردستان را از فعاليت هاي روتين نيز بازداشته بود.بدون شك فقدان رضا حاتمي ضربه ي بزرگي به جنبش اجتماعي ايران خواهد بود.آنچه در پي مي آيد محورهاي كلي بحث هاي مطرحه شده در كنگره و حاشيه هاي آن بود.پس تلاش من براين است از حرافي پرهيز كرده و بصورت موجز و مختصر پيام اين اتفاق مهم رسانده شود.

۱۳۹۰ مرداد ۲۵, سه‌شنبه

گفت و گو با همسر رسول بداقی


همسر رسول بداقی: او فقط یک معلم است

همسر رسول بداقی: او فقط یک معلم است
جرس: «او فقط یک معلم است»؛ این را همسر رسول بداقی می‌گوید. آموزگاری که به‌خاطر فعالیت‌های صنفی‌اش به زندان افتاد، به 6 سال حبس محکوم شد و حالا صاحبان قدرت اورا معلم اخراجی کرده اند.

همسر بداقی، که با داشتن سه فرزند کوچک، نزدیک دو سال است بار زندگی را به تنهایی به دوش می‌کشد این اخراج را "نوبر"ی در زندگی‌اش می‌داند، اما هنوز امیدوار است که تغییری در این حکم ایجاد شود و چندین بار می‌گوید: هنوز قطعی نشده البته، باید صبر کنیم تا حکم قطعی. گفته‌اند حکم را می‌فرستند تجدید نظر تخلفات اداری."

پیش‌تر طی ابلاغیه‌ای این معلم زندانی، به استناد بند ۲۹ ماده ۸ قانون رسیدگی به تخلفات اداری کارمندان دولت به "غیبت غیر موجه و متوالی" متهم شده بود.


۱۳۹۰ مرداد ۲۴, دوشنبه

سومین تجمع معلمان در برابر مجلس شورای اسلامی

خبرگزاری هرانا - معلمان اخراج شده از آموزش و پرورش در اعتراض به نتایج آزمون استخدامی این وزارتخانه صبح امروز برای سومین مرتبه مقابل مجلس شورای اسلامی تجمع کردند.
به گزارش فارس، جمعی از معلمان شرکتی آموزش و پرورش صبح امروز (یکشنبه) در اعتراض به نحوه اعلام نتیجه آزمون استخدامی آموزش و پرورش و عدم جذب نیروهای شرکتی در مقابل ساختمان مجلس شورای اسلامی تجمع کردند.
بر اساس این گزارش معترضان نسبت به محدود بودن جذب نیروهای شرکتی و استخدام بیشتر حق‌التدریسی‌ها اعتراض داشته و خواستار ادامه همکاری با وزارت آموزش و پرورش هستند. 
نیروهای شرکتی وزارت آموزش و پرورش برای چندمین بار است که مقابل مجلس و در اعتراض به عدم جذب خود تجمع می‌کنند.

مهدی خزعلی: روزی خواهد آمد که آنها را محاکمه کنیم اما عادلانه

گفت و گوی کلمه با خزعلی پس از ۲۶ روز زندان و اعتصاب غذا

مهدی خزعلی: روزی خواهد آمد که آنها را محاکمه کنیم اما عادلانه

کلمه- زهرا صدر: چند ساعت پس از آزادیش از زندان با او تماس گرفتم. صدای گرم و مومنانه اش مرا یاد حدیثی انداخت که از امام صادق(ع) بر روی وبسایتش در لحظات اول آزادی نقل کرده بود؛ «مومن از پاره های آهن سخت تر و استوارتر است، آهن را چون در کوره آتش بری تغییر می کند، اما مومن اگر کشته شود و زنده شود و باز کشته شود، هرگز تغییری در باور استوارش پدید ناید!».
آری! محکم و استوار  بود و بسیار خوش روحیه. بر این باور استوار است که می خواهد در حد وسع خود تلاش کند تا ارزش های مهجور مانده را احیا و از حقوق مظلومان دفاع کند. در این راه کشته شدن را نیز شهادت می داند. از بند ۳۵۰ اوین یا به تعبیر خودش «آزاد ترین نقطه ی ایران» گفت؛ مرا یاد آرمانشهرها انداخت. از روزی گفت که خواهد رسید و در آن متهمان را به زندان انفردای نمی افکنند و  حقوق او را پاس خواهند داشت. گفت ای کاش لا اقل به اندازه شاه ظاهر را  در حفظ حقوق متهم رعایت می کردند؛ مرا یاد آرمانهای خاک خورده ی یک انقلاب انداخت. از روز پیروزی هم گفت؛ گفت تا آخر ایستاده ایم.
خلاصه اینکه، گفت و گوی کلمه با مهدی خزعلی خواندنی از آب در آمد: