۱۳۸۹ تیر ۱۲, شنبه

گزارش آخرین وضعیت اعضای دربند کانون صنفی معلمان ایران

خبرهايي از مختار اسدي ، محمود باقري ، محمود بهشتي لنگرودي ،هاشم خواستار ، رسول بداقي و باغاني و اسماعيل عبدي اعضاي در بند كانون صنفي معلمان ايران.
جرس: با وجود گذشت چهار روز از بازداشت مختار اسدی، عضو کانون صنفی معلمان کرج و محمود باقری، عضو هیات مدیره‌ کانون صنفی معلمان، تاکنون هیچ گونه خبری در دست نیست. این دو، پس از بازداشت با منزل تماس نگرفته‌اند و هنوز محل نگهداری آنها نیز مشخص نیست.

بامداد خبر همچنین خبر می‌دهد که روز پنج‌شنبه خانواده محمود بهشتی لنگرودی، سخنگوی دربند کانون صنفی معلمان، برای دیدار با او به زندان اوین رفتند اما به دلیل دستور جدید دادستانی مبنی بر یک هفته در میان شدن ملاقات‌های کابینی زندانیان، اجازه‌ ملاقات نیافتند.

محمود بهشتی نیز که از روز 16 خرداد ماه و تنها چهار روز پس از آزادی از زندان، برای بار دوم بازداشت و روانه‌ زندان اوین شد، همچنان در سلولی چهار نفره نگهداری می‌شود. وی در تماسی تلفنی در روز یک‌شنبه‌ از تداوم بازجویی‌هایش خبر داد و روحیه خود را خوب توصیف کرد.

محمود بهشتی در دور اول بازداشت، بیش از یک ماه را در بند 209 زندان اوین سپری کرده بود.


وضعیت نامساعد جسمی هاشم خواستار در زندان

همزمان با این اخبار، کمپین بین‌المللی حقوق بشر در ایران گزارش می‌دهد که همسر هاشم خواستار، معلم زندانی که در دادگاه تجدیدنظر حکم دو سال حبس دریافت کرده بود، می‌گوید که مسئولان دلیل آزاد نکردن همسرش را "متنبه" نشدن وی عنوان کرده‌اند.

صدیقه مالکی فر، همسر هاشم خواستار، از شرایط نامساعد جسمی همسرش خبر داد و گفت: همسرم در شرایط بد جسمی به سر می برد، بیماری قلبی و فشار خون، موجب آسیب دیدگی شبکیه چشم راست وی شده و بینایی‌اش تا حد زیادی کاهش یافته است. او دچار مشکل گوارشی شده و به شدت از بیماری آرتروز رنج می برد.

مالکی‌فر همچنین اعلام کرد: پیش از انتخابات، ستاد آقای موسوی از افرادی که در زمینه دفاع از حقوق معلمان، تلاش کرده بودند تقدیر کرد. بعد از انتخابات همه‌ افرادی که از آن‌ها تجلیل شده بود، دستگیر شدند و شوهر من هم یکی از آن افراد بود.

هاشم خواستار، مهندس کشاورزی، معلم بازنشسته و رئیس کانون صنفی معلمان مشهد که در هنرستان کشاورزی تدریس می کرد، در تاریخ ۲۵ خرداد ۱۳۸۸ دستگیر و بعد از یک ماه و نیم با وثیقه‏ ۳۵ میلیون تومانی آزاد شد.

وی در تاریخ ۲۵ شهریور ۸۸ در پارک ملی مشهد، در حال پیاده روی مجددا دستگیر و به زندان وکیل آباد مشهد، منتقل و در دادگاه بدوی به شش سال حبس، محکوم شد. حکم او در دادگاه تجدید نظر به دو سال زندان تعزیری کاهش یافت.

دادگاه بداقی 13 تیر ماه برگزار می‌شود

 همچنین در خبری دیگر است که نخستین جلسه محاکمه‌ رسول بداقی، عضو هیات مدیره‌ کانون صنفی معلمان، روز یکشنبه سیزدهم تیرماه برگزار می‌شود.

بداقی که از تاریخ دهم شهریورماه سال گذشته در بازداشت به سر می‌برد، از سوی دادستانی تهران به اقدام علیه امنیت ملی متهم شده است.

وی هشت ماه نخست بازداشت خود را در زندان اوین سپری کرد و هم اینک به همراه چند روزنامه‌نگار به زندان رجایی‌شهر تبعید شده است.

علی اکبر باغانی آزاد شد
بنا به گزارش هاي رسيده از وبلاگ برادر بهلولي روز سه شنبه89/4/8 پس از 63 روز بازداشت،علی اکبر باغانی،دبیرکل کانون صنفی معلمان ایران آزاد شد. این آزادی که با سپردن وثیقه می باشد،پس از بیست روز بی خبری کامل از ایشان روی داد. در تماس با خانواده ی باغانی،خوشبختانه حال عمومی او خوب گزارش گردید. گفتنی است که فردا روز مراسم ازدواج دختر ایشان است که به راستی این آزادی به یادماندنی،می تواند برحال و هوای این جشن نیکو و ارزشمند سایه اندازد و بر شادی هایش بیفزاید. 

اسماعیل عبدی آزاد شد

 آزادی اسماعیل عبدی، عضو کانون صنفی معلمان ایران، در شب گذشته و پس از 44 روز بازداشت تنها خبر خوبی است که این روزها، برای اعضای کانون شنیده می‌‌شود.

به گزارش بامدادخبر، آزادی اسماعیل عبدی، در حالی صورت گرفت که علی‌رغم تودیع وثیقه در آغاز هفته‌ی گذشته، روند آزادی وی تا روز گذشته به طول انجامید.

اسماعیل عبدی روز 29 اردیبهشت ماه و به دنبال گفت‌وگو با یکی از رسانه‌های خارجی بازداشت شد. وی 33 روز از زمان بازداشت خود را در انفرادی و چند روز پایانی را در بند عمومی بسر برده است. با این وجود وی پس از آزادی از شرایط روحی خوبی برخوردار است.