۱۳۹۰ بهمن ۵, چهارشنبه

ابراز نگرانی جدی نسبت به وضعیت عبدالله مومنی

جـــرس: به گزارش منابع دانشجویی، عبدالله مومنی،معلم و سخنگوی سازمان دانش آموختگان ایران(ادوار تحکیم وحدت) روز دوشنبه به علت دل درد شدید به بهداری اوین منتقل شد.

به گزارش ادوارنیوز، عبدالله مومنی روز دوشنبه سوم بهمن ماه به دلیل دل درد شدید به بهداری اوین منتقل شد که با برخورد نامناسب و زننده مسوولین بهداری اوین مواجه می‌شود و در اعتراض به این برخورد بهداری اوین را ترک می‌کند.

آنطور که دیگر زندانیان سیاسی زندان اوین به خانواده‏های خود اطلاع داده‏‌اند، مومنی ساعاتی بعد به دلیل شدت درد زیاد از ناحیه شکم مجددا به بهداری اوین منتقل می‌شود که از آن زمان تا کنون اطلاعی از وضعیت سلامت وی در دست نیست و احتمال داده می‏‌شود که وی را به  محل دیگری منتقلش کرده‌اند.

وی همچنین عصر روز دوشنبه در تماس تلفنی کوتاهی با خانواده خود توضیح می‏دهد که مسوولان اوین برای درمان وی تنها به تزریق یک آمپول اکتفا کرده‏‌اند.

خانواده عبدالله مومنی از وضعیت سلامت و محل نگهداری وی شدیدا ابراز نگرانی کرده و می‏‌گویند که مسوولان زندان اوین به ندرت اجازه استفاده از تلفن را به زندانیان سیاسی می‏‌دهند و به همین دلیل طی بیست و چهار ساعت گذشته آنها هیچ خبری از وضعیت جسمی عبدالله مومنی ندارند.

فاطمه آدینه وند، همسر این عضو در بند سازمان دانش آموختگان ایران (ادوار تحکیم وحدت) به ادوارنیوز توضیح داد که در روز دوشنبه و بعد از غیبت مومنی در جلسه ملاقات هفتگی با خانواده، مسوولان زندان اوین از دادن توضیح درباره وضعیت سلامت وی طفره رفته‌‏اند.

خانم آدینه وند همچنین اظهار داشت که عبدالله مومنی در یک ماه اخیر به دلیل وضعیت نا مناسب جسمی و عدم رسیدگی مسوولان زندان از ابتلا به کهیر نیز رنج می‏‌برد.

عبدالله مومنی سخنگوی سازمان ادوار تحکیم وحدت در روز ۳۰ خرداد ۸۸ در ستاد شهروند آزاد (حامیان مهدی کروبی) به طرز خشونت آمیزی دستگیر شد ونزدیک ۱۰۰ روز را در انفرادی وبازجویی تحت شکنجه به سر برد.

۱۳۹۰ بهمن ۳, دوشنبه

اسامی ۱۶ قربانی شناور غرق شده اعلام شد

حوادث - مهر نوشت:

اداره کل بنادر و دریانوردی هرمزگان اسامی 16 قربانی شناور غرق شده در آبهای بندرعباس را اعلام کرد.
1- حسین پرتوی
2- شهلا صالحی زاده
3- بهمن پیرعطاء
4- فریبا جنتی
5- ابوطالب فرخی
6- نیلوفر فرخی
7- محمد رضا نوفرستی
8- آذر کمیلی
9- حسین پیرعطاء
10- طوبی کمیلی
11- نیره الفتی
12- شهناز الفتی
13- حسن عالمی
14- فرخ السادات طباطبایی
15- بهجت تعالی مقدم
16- آقای تاج بخش
محمد نظم آرا، مهدی نه فرستی، حسن مرادیان و تاج اعظم بهادری در بیمارستان شهید محمدی بندرعباس تحت مراقبت و مداوا قرار دارند. همچنین ناخدای شناور در پاسگاه اسکله حقانی بازداشت است. اداره کل بنادر و دریانوردی هرمزگان اعلام کرد همچنان جستجو برای یافتن یک مسافر دیگر این شناور ادامه دارد.

تعدادی از فرهنگیان خراسان در آبهای جنوب کشور غرق شدند


به گزارش خراسان، روز شنبه تعدادی از گردشگران مشهدی که گفته می شود بازنشسته آموزش و پرورش بودند، یک فروند شناور را به منظور بازدید از جاذبه های طبیعی بنادر هرمز و قشم کرایه کرده بودند که ساعت حدود ۶بعدازظهر در بازگشت به سمت بندرعباس و در ۱۸کیلومتری سواحل این شهر غرق شد. بر اثر این حادثه متاسفانه ۱۶تن از ۲۲ سرنشین شناور در زیر آن محبوس شدند و جان باختند که همکار ناخدا نیز یکی از این ۱۶تن است.
۵نفر و ناخدای شناور که جلیقه نجات پوشیده بودند توسط نیروهای امدادی نجات یافتند و به بیمارستان انتقال داده شدند.

مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان گفت: ناخدای شناور مذکور ساعت
۵ بعدازظهر با وجود نامساعد بودن وضعیت جوی و خلاف مقررات از جزیره هرمز به سمت بندرعباس حرکت می کند که پس از طی یک مایل از جزیره هرمز ناخدا به برج کنترل اسکله حقانی اعلام حادثه می کند. صفایی گفت: پس از اعلام حادثه شناورهای اداره کل بنادر و دریانوردی هرمزگان بلافاصله به سمت شناور حرکت می کنند و موفق می شوند ۵نفر را که یکی از آنها ناخدای شناور بوده نجات دهند و ۲سرنشین دیگر نیز در نزدیکی های ساحل نخل ناخدای بندرعباس پیدا شدند.مرکز تجسس و نجات اداره کل بنادر و دریانوردی استان هرمزگان نیز اعلام کرد: ساعت ۱۶ و ۱۵ دقیقه بعدازظهر شنبه ناخدای شناور در تماس با مرکز کنترل اعلام کرد که موتور شناور از کار افتاده است و نیاز به کمک دارد این مرکز علت حادثه را بی توجهی ناخدا و همچنین اصرار مسافران به سفر ذکر کرد.

علی اکبر صفایی مدیرکل بنادر استان هرمزگان نیز به نقل از ناخدای شناور گفت که در زمان حادثه ارتفاع موج دریا دو متر بود و موتور این شناور خاموش شده و کنترل اتوبوس دریایی از دست وی خارج و به دست امواج سپرده شده است. صفایی اضافه کرد در زمان حادثه شناورهای عبوری قادر به کمک به اتوبوس دریایی حادثه دیده نبودند چرا که در صورت نزدیک شدن به این کشتی امکان غرق آن ها نیز وجود داشت.درباره علت این حادثه نیز اظهارنظرهای متفاوتی وجود دارد، به گونه ای که به نقل از برخی شاهدان آمده است که شناور مذکور بنزین تمام کرده بود و به همین دلیل قادر به حرکت نبود و غرق شد. اما برخی مسئولان در استان هرمزگان علت حادثه را توفانی بودن دریا اعلام کردند و گفتند با وجود ممنوعیت تردد شناورها در آن روز شناور مذکور به طور غیرقانونی به حرکت خود ادامه داده است.

به گزارش مهر، مجید امینی مدیر بندر شهید باهنر بندرعباس گفت: این شناور بدون توجه به هشدارهای اداره کل بنادر و دریانوردی هرمزگان اقدام به تردد در مسیر هرمز به سمت بندرعباس کرده بود و به دلیل امواج متلاطم دریا در نزدیکی های ساحل بندرعباس غرق شد. صفایی مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان نیز گفت: به علت نامساعدبودن وضعیت هوا فعالیت تمام بنادر مسافری استان هرمزگان از ساعت 9:45 دقیقه شنبه به حالت تعطیل درآمد و تردد هرگونه شناور ممنوع اعلام شد. وی افزود: صبح شنبه زمانی که تردد شناور مجاز بود، اتوبوس دریایی حادثه دیده از اسکله شهید حقانی بندرعباس به سمت جزیره قشم حرکت می کند و ناخدای این شناور در حدود ساعت ۵ بعدازظهر با وجود نامساعدبودن وضعیت جوی و خلاف مقررات از جزیره هرمز به سمت بندرعباس حرکت می کند که پس از طی یک مایل از جزیره هرمز ناخدا به برج کنترل اسکله حقانی اعلام حادثه می کند.پس از اعلام حادثه برای شناور گروه هایی از هلال احمر، سپاه پاسداران ، نیروی دریایی و آتش نشانی به سمت محل حادثه اعزام شدند و دیروز غواصان اجساد جان باختگان را از محل غرق شدن کشتی کشف کردند. همچنین به دنبال وقوع این حادثه جلسه اضطراری با حضور ابراهیم عزیزی استاندار هرمزگان، مدیران بنادر و دریانوردی استان، فرماندهی انتظامی، فرماندهی دریابانی، هلال احمر و دیگر دستگاه های متولی برگزار شد و ناخدای شناور غرق شده نیز بازداشت شد.
 

حکم مرخصی بدون حقوق علی پورسلیمان توسط مسوولان امنیتی و حراست پس گرفته شد

هیئت رسیدگی به تخلفات اداری وزارت آموزش و پرورش نامه تفهیم اتهام علی پور سلیمان، زندانی سیاسی را به بند ۳۵۰ اوین ارسال کرد.
به گزارش جرس، این نامه در تاریخ هشتم دی ماه امسال تدوین شده و پس از گذشت چهار ماه از سال تحصیلی و نیز هشت ماه از زمان دستگیری برای این دبیر منطقه ۹ آموزش و پرورش تهران ارسال شده است. در این ابلاغیه به پورسلیمان ده روز فرصت داده شده تا دفاعیه خود را تسلیم این هیئت کند.
اتهام این عضو شورای مرکزی سازمان معلمان ایران، تبلیغ علیه نظام و اهانت به مسوولین نظام عنوان شده است.
این در حالی است که پیش از این، شعبه ۲۸ دادگاه انقلاب اسلامی تهران، این فعال صنفی آموزش و پرورش را دقیقا با همین اتهام به یک سال حبس محکوم کرده است.در واقع این معلم به خاطر یک اتهام دو بار محاکمه و مجازات می شود.
پورسلیمان، عضو اجرایی سازمان معلمان ایران در دوازدهم اردیبهشت سال ۸۶ و در روز معلم به دستور فرشیدی، وزیر وقت آموزش و پرورش، به انفصال موقت از آموزش و پرورش محکوم شد.
به گفته خانواده این زندانی، هم زمان با سال تحصیلی جدید، حکم مرخصی بدون حقوق این معلم از سوی اداره آوزش و پرورش در اختیار خانواده اش قرار گرفت اما در هفته های اخیر مسوولان امنیتی و حراست آموزش و پرورش، با تهدید و ارعاب این حکم را از خانواده پس گرفته اند.