۱۳۹۱ خرداد ۲۶, جمعه

پیام کانون صنفی معلمان ایران به مناسبت روز جهانی مبارزه با بهره کشی از کودکان

 
 به نام خداوند جان وخرد 
 پیام کانون صنفی معلمان ایران به مناسبت روز جهانی مبارزه با بهره کشی از کودکان                 
  در هنگامه ای روز جهانی مبارزه با بهره کشی از کودکان- دوازده ژوئن برابر بیست و سه خرداد- را پشت سر می گذاریم که هم اکنون از دویست و پانزده میلیون کودک در سراسر جهان به شیوه های گوناگون  بهره کشی می شود. کودکانی که کمترین بهره را از آموزش های همگانی و مهارت های زندگی دارند و تن های نحیف و روح پاک آنها، آنچنان توانی برای انجام بسیاری از کارهای سخت را ندارد. کودکانی که  پدر یا مادری ندارند تا در سایه سار مهر آنها بیاسایند و یا خانواده هایشان آنچنان تهی دست اند که ناگزیر، فرزندان خویش را برای کاهیدن از سختی زندگی، به کارهای گوناگون می گمارند. در جهان امروز، گسترش فقر، جنگ-نمونه تازه اش، کشتار بی شرمانه ی کودکان سوری- اعتیاد، بیماری های فراگیری مانند ایدز و ... شمار این کودکان را به شدت افزایش می دهد. پدیده زشت و اندوه بار کودکان کار و خیابان در ایران  نیز آنچنان گسترده و روزمره شده است که  کمتر چشمی را می آزارد و اندک دلی را به درد می آورد. شوربختانه این  حضور شوم  با اجرای  سیاست های اقتصادی سال های گذشته، بیش از پیش پر رنگ  گشته و گسترش یافته است.
  معلمان در جرگه نخستین کسانی هستند که با این دشواری جامعه های توسعه یابنده و به ویژه پیامدهای گریزناپذیر آن درگیرند. دیدن دانش آموزان با سیمایی آشفته، چشمانی گود رفته و خواب آلود و روحی خسته و پریشان که واژه ای به نام افت آموزشی را با خود یدک می کشند دل و جان هر انسانی را می آزارد. 
   کانون صنفی معلمان ایران با گرامی داشت این روز، دست اندرکاران را به دوراندیشی و واکاوی بیش از پیش  این بیماری اجتماعی - اقتصادی فراخوانده و آمادگی خود را برای همکاری و همیاری با نهاد های دولتی و مردم نهاد برای پاک کردن این پدیده زشت از چهره ی اجتماع اعلام می کند.
                                                                                    کانون صنفی معلمان ایران
                                                                                             خرداد 1391

هیچ نظری موجود نیست: