۱۳۸۹ بهمن ۷, پنجشنبه

انتقال هاشم خواستار پس از عمل جراحی به زندان وکيل آباد

هاشم خواستار، معلم زندانی ۵۷ ساله در حاليکه صبح روز دوشنبه تحت عمل جراحی در بيمارستان امام رضا مشهد قرار گرفت سه شنبه ظهر عليرغم قول های مسولان زندان برای مرخصی پس ازعمل، به همراه هشت سرباز به زندان وکيل آباد مشهد منتقل شد. صديقه مالکی، همسر هاشم خواستار با اشاره به اينکه دکتر تجويز کرده بود که وی برای مراقبت های پزشکی از مرخصی استعلاجی استفاده کند و با ابراز شگفتی از برگرداندن همسرش به زندان تنها کمتر از ۲۴ که از عمل جراحی وی می گذشت به کمپين بين المللی حقوق بشر در ايران گفت:« صبح دوشنبه ساعت ۸ صبح در حالی همسرم عمل شد که به ما اجازه ديدار و حتی تماس تلفنی با او را ندادند. ما برای ملاقاتش هر چه تلاش کرديم فايده ای نداشت. دو سرباز نيروی انتظامی و يک نفر ديگر از نيروی حفاظت اتاقش را کنترل می کردند. روز قبل از عمل من ده بار به زندان و مسولان ديگر زنگ زدم تا بالاخره گفتند می توانی در ساعت ملاقات بيمارها، فقط يک ربع همسرت را ببينی در حاليکه بقيه خانواده ها يک ساعت وقت ديدار داشتند. ديشب نيز يکی از هم اتاقی های همسرم با موبايلش با من تماس گرفت و وقتی گوشی را داد به همسرم که بتوانيم با هم حرف بزنيم يکی از سربازها گوشی را از همسرم گرفت و خاموش کرد.»
عكس ها از تحول سبز


صديقه مالکی با اظهار اينکه همسرش با پابند به تخت بيمارستان بسته شده بود، وحتی با همين پابندها هم به اتاق عمل برده شد در خصوص وضعيت روحی هاشم خواستار در ملاقات پانزده دقيقه ای خود در بيمارستان به کمپين گفت: «حالشان از لحاظ روحی خوب بود فقط می گفتند که اگر قرار باشد پس از عمل دوباره به محيط آلوده و پر ازعفونت زندان برگردم فکر می کنم حالم بدتر شود. و حالا دوباره با سن بالايش به زندان برگردانده شده و من نتوانستم کاری برايش انجام دهم.»
صديقه مالکی با اظهار اينکه همسرش با توجه به بالا بودن سن و محيط آلوده زندان نياز به مرخصی پس از عمل داشته است، گفت:« همسرم با دکترش صحبت کرده بود که اگر می شود چند ماهی تاريخ عمل را به تاخير بياندازند چون چيزی حدود شش ماه ونيم به محکوميتش باقی نمانده است اما دکتر گفته بود حتما بايد الان عمل شود و به تاخير افتادن آن خطرناک است. بعد از آن ما از مسولان زندان و قاضی ناظر بر زندان خواهش کرديم که به او مرخصی پس از عمل بدهند چون طبيعتا او نياز به محيط غير آلوده ای دارد، قاضی ناظر بر زندان هم قول داد که مسولان زندان او را قبل از عمل به پزشکی قانونی بفرستند تا اگر آنها تاييد کنند که او نياز به مرخصی دارد آنها هم به دادستانی ابلاغ کنند.»
صديقه مالکی گفت: « اما آنها او را قبل از عمل به پزشکی قانونی نبرده بودند بنابراين هيچ تاييدی هم برای ارائه به دادستانی وجود نداشت. درست همان ساعتی که همسرم در اتاق عمل بود من پيش قاضی ناظر بر زندان رفتم و دوباره درخواست مرخصی دادم . او گفت بروم از مسولان زندان جوابيه پزشکی قانونی را بگيرم ، گفتم آخر شما که او را پيش پزشک قانونی نفرستاديد پس ديگر چه جوابيه ای! گفت شما برويد خودشان می دانند چه برگه ای به شما بدهند. من هم رفتم زندان اما آنها به من گفتند چرا شما اينقدر اينجا می آيد و می رويد، ما خودمان کار خودمان را بلديم و اگر همسرتا ن مرخصی بخواهد خودمان به او می دهيم.»
همسرهاشم خواستاربا اشاره به اينکه پس از عمل فقط شنيده حال همسرش خوب است، گفت: « متوجه شدم خدا را شکر حالش خوب است. او قبل از زندان سالم بود و اين بيماری که به خاطرش تحت عمل جراحی قرار گرفته است و فشارخون بالا را از داخل زندان گرفت. چندين بار همسرم در زندان حالش بد شده و او را به بهداری زندان برای معاينه منتقل کردند که پزشک بهداری نيز او را به پزشکی خارج از زندان معرفی کرد و آن پزشک تجويز عمل داد.»
همسر هاشم خواستار با اشاره به اينکه امروز وقتی به بيمارستان رفته است ، هشت سرباز را اطراف اتاق او ديده است ، گفت: « به من اجازه ديدنش را نداند و او را يک روز پس از عمل به زندان برگرداندند، در راهرو زندان به من گفت شما نگران نباشيد، خدا بزرگ است، خدا همه جا هست ، چه در زندان و چه درخانه.»
صديقه مالکی گفت: « وقتی پزشکی که بهداری زندان همسرم را معاينه و اعلام عمل سريع را داده بود من به نزد قاضی ناظر بر زندان رفتم تا تقاضا کنم که خودمان ترتيب عملش را بدهيم ايشان هم گفتند برويد و وقت عمل را بگيريد، ما دکتر برايش انتخاب کرديم و در بيمارستان خصوصی وقت عمل گرفتيم اما دادستان آخر نپذيرفت و خودشان مراحل عمل جراحی همسرم را انجام دادند.يک بار نوبت عمل در تاريخ ۲۷ آذر ماه داشت که نمی دانم به چه علت به تاخير افتاد. حالا فقط مرخصی او را می خواستيم چون زخمش سر باز است و نياز به محيط غير آلوده دارد.»
هاشم خواستار، مهندس کشاورزی، معلم بازنشسته و رئيس کانون صنفی معلمان مشهد که در هنرستان کشاورزی تدريس می کرد، در تاريخ ۲۵ شهريور ۸۸ در پارک ملت مشهد، در حال پياده روی دستگير و به زندان وکيل آباد مشهد، منتقل و در دادگاه بدوی به شش سال حبس، محکوم شد. حکم او در دادگاه تجديد نظر به دوسال زندان تعزيری کاهش يافت. 

گويا نيوز

پشت پرده و ماجرای سکته مهدی کروبی چه بود؟ + تصاویر

تحول سبز: خبری که امروز به طور ناگهانی کل فضای خبری اینترنت را تحت تاثیر قرار داد، خبر سکته مهدی کروبی از معترضان به نتیجه انتخابات ایران بود که خوشبختانه پس از ساعاتی این خبر از سوی ایشان تکذیب و اعلام شد که به سلامت در منزل بسر می برند.
این خبر را برای اولین بار سایت ندای انقلاب با ۳ عکس از مهدی کروبی در بستر بیماری منتشر و البته بعد از مدتی این خبر را از روی سایت خود حذف کرد.به نظر می رسد این یک پروزه برای تضعیف سازی روحیه جنبش سبز از طرف سپاه پاسداران و ارتش سایبری ایران طرح ریزی شده بود که خوشبختانه در این پروژه هم شکست خوردند.
*اما پروژه چگونه برنامه ریزی شده بود؟*
ابتدا سایت ندای انقلاب این خبر را بر روی خروجی خود با ۳ عکس از مهدی کروبی در بستر بیماری قرار داد بلافاصله برای اینکه خبر را را رسمیت بیشتری بدهند سایت اصلی سحام نیوز(sahamnews.org) را از دسترس خارج و سایت دیگری با دومینی نزدیک به سحام نیوز (sahamnew .org) را طراحی و راه اندازی کردند و تعدادی از اعضای ارتش سایبری در بالاترین لینک هایی با عنوان سکته کردن و بستری شدن مهدی کروبی در CCU را با آدرس جعلی سحام نیوز به اشتراک گذاشتند. در نگاه اول پس از وارد شدن به این سایت کسی متوجه ساختگی بودن آن نمیشد. اما پس از آن که سایت های خبری و هوادار جنبش سبز این خبر را در سایت و بلاگ های خود به اشتراک گذاشتند، رسول منتجب نیا قائم مقام حزب اعتماد ملی این خبر را تکذیب کرد، و سایت آینده در خبری با عنوان ماجرای سکته کروبی چه بود؟ عکس ها را متعلق به ۱۰ سال قبل و مربوط به دوران ریاست وی در مجلس ششم دانست. سایت های دیگر هم ساختگی بودن سایت سحام نیوز و از دسترس خارج شدن سایت اصلی را اعلام کردند. در نتیجه این خبررسانی، سایت ساختگی به سرعت از دسترس خارج و سایت سحام نیوز مجددا فعال شد.
برای دیدن تصویر در سایز اصلی روی آن کلیک نمائید
*اما سایت سحام نیوز جعلی را چه کسی طراحی کرده بود؟*
با عکس این سایت جعلی و خبر مربوط به بستری شدن مهدی کروبی در CCU ، کسانی که با سایت سحام نیوز آشنا بودند، میتوانستند متوجه جعلی بودن ان به دلایل زیادی بشود. اما نکته جالب خبر عکس مهدی کروبی در بستر بیماری است که لینک این تصویر با ای پی آن درج شده نه اسم دومین. اگر ای پی این عکس را در مرورگر وارد کنید شما را به سایت جوان آنلاین روزنامه رسمی سپاه پاسداران مرتبط می کرد! می شد فهمید این سایت به دست اعضای سایت جوان آنلاین طراحی شده که توانسته اند عکس را در سرور خود آپلود نمایند! اما نکته جالب دیگر آنکه خبر بستری شدن مهدی کروبی در سایت جوان آنلاین که عکس آن مربوط میشود به لینکی از سایت ندای انقلاب که اولین سایتی بود که این خبر را اعلام کرد.
به نظر می رسد این پروژه توسط ارتش سایبری سپاه چنان به سرعت و ناشیانه انجام گرفته که در تمام مسیر ردپایی از خودشان در سایت ها قرار داده اند. و چیزی جز از دست دادن نیروهای خودی در بالاترین و دیگر سایت ها برای آنها عایدی نداشت.
و مکروا و مکرالله واله خیرالماکرین ”
بعضی از کم خردان تنک مایه درباره دیگران مکر و خدعه به کار می برند ولی خدای مهربان حیله آنان را به خودشان بر می گرداند و خداوند بهترین مکر کنندگان است.
برای دیدن تصویر در سایز اصلی روی آن کلیک نمائید



ماجرای سکته مهدی کروبی چه بود؟ + تصاویر
۶ بهمن ۱۳۸۹
در تصاویر منتشره از وی در بیمارستان سید احمد حسینی، رئیس دفتر وی در مجلس ششم و دکتر ظفرقندی، رئیس وقت دانشگاه علوم پزشکی تهران بر بالین وی دیده می شوند.
1(212)

تحول سبز:تصویر حضور مهدی کروبی در سی سی یو که امروز در برخی سایت های اینترنتی منتشر شد، مربوط به دوران ریاست وی در مجلس ششم است.
به گزارش آینده، انتقال وی به سی سی یو مربوط به دوره ریاست وی در مجلس ششم، همزمان با موعد گرفتن امتحان از نامزدهای انتخابات خبرگان بود.
در تصاویر منتشره از وی در بیمارستان سید احمد حسینی، رئیس دفتر وی در مجلس ششم و دکتر ظفرقندی، رئیس وقت دانشگاه علوم پزشکی تهران بر بالین وی دیده می شوند.
با این حال برخی سایتها امروز با انتشار تصاویر مربوط به حدود ۱۰ سال پیش مدعی شدند وی شب گذشته بر اثر سکته قلبی راهی بیمارستان شده و هم اکنون در بخش سی سی یو (مراقبت های ویژه) بیمارستان بستری شده است.
در این حال سایت «فردا» نوشت: “در حالی که برخی از سایت‌ها و منابع خبری، شایعاتی مبنی بر سکته حجه‌الاسلام والمسلمین مهدی کروبی، دبیر کل حزب اعتماد ملی منتشر کرده‌اند، شنیده های خبرنگار ما از کذب بودن این خبر حکایت دارد و یکی از نزدیکان مهدی کروبی این خبر را کذب دانست.”

تكذيبيه دفتر مهدي كروبي در خصوص شايعه پراكني هاي جريان اقتدارگرا

سحام نيوز: دفتر مهدي كروبي برخی مطالب منتشرشده به نقل از وی درباره ديدار اخير سيد محمد خاتمي و هاشمي رفسنجاني را تکذیب کرد. به گزارش سايت سحام نيوز در بخشي از اين تكذيبيه آمده است: پیش از این برخی رسانه‌هاي وابسته به جريان اقتدارگرابا هدف تفرقه افكني و ايجاد جو رواني به نقل از آقاي كروبي گزارش داده بودند كه ”خاتمي همان كسي بود كه مدام از سياست‌هاي هاشمي گلايه داشت، حال چه شده اينها با هم مي‌نشينند!؟”
در بخش ديگري از اين شايعه پراكني ها آمده بود كه” آقاي كروبي كه اين روزها شرايط روحي بدي دارد، براي استراحت به شمال عزيمت كرده‌است!!”
دفتر دبيركل حزب اعتماد ملي در اطلاعیه‌ای در واکنش به این اخبار اعلام کرد: در روزهای اخیر برخی وسایل ارتباط جمعی جريان اقتدار گرا، ‌اخبار و مطالب مختلفی را به آقاي كروبي نسبت داده‌اند كه كذب محض است.
این اطلاعیه می‌افزاید: نظرات و دیدگاه‌های آقاي كروبي از طريق سايت سحام نيوز منتشر مي گردد و سایر نكات و مطالب را دفتر ایشان به طریق مرسوم در اختیار وسائل ارتباط جمعی قرار می‌دهد. در پايان اين تكذيبيه آمده است: متاسفانه شرايط روحي و رواني كساني آشفته و پريشان است كه بدنبال ضايع كردن حقوق مردم و پاشيدن تخم تفرقه در ميان آنهاست. پريشاني و آشفتگي از آن كسانيست كه هميشه تنها راه براي پيشبرد اهدافشان را در دروغ و افتراء و شايعه پراكني جستجو مي كنند.
 لازم به توضيح است كه رسانه ها و سايت هاي جريان اقتدارگرابراي جذب مخاطب و با هدف تفرقه افكني هر از چندگاهي اقدام به انتشار خبرهاي كذب و غيرواقعي مي نمايند.

فرار پسر رئیس جمهور مصــر در پی گسترش اعتراضات مردمی

همزمان با گسترش موج اعتراضات مردم مصر و سرکوب معترضین در پایتخت و چندین شهر دیگر آن کشور، رسانه های خبری ضمن اعلام شعله ورتر شدنِ اعتراضات مردمی، از فرار «جمال» فرزند حسنی مبارک رئیس جمهوری مصر به لندن خبر داده و برخی منابع خبری در بریتانیا نیز، به نقل از شاهدان عینی، گریختن عروس و همسر حسنی مبارک به لندن و حضور آنها در فرودگاه «هیترو» را گزارش کرده اند.
این رخدادها بعد از آن رخ می دهد که جنبش دموکراسی خواهی مردم کشورهای عربی، در پی پیروزی انقلاب مردم تونس و شعله ور شدن قیام ها در اردن و الجزایر، وارد فازی جدید شد و هزاران تظاهرکنندۀ مصری، روز سه‌شنبه در نقاط مختلف قاهره – پایتخت مصر- با حضور در خیابان‌ها، فراتر از خواست های قبلی خود – مبنی بر اصلاحات سیاسی و اقتصادی- خواستار برکناری حسنی مبارک، رئیس جمهور و همچنین انحلال هیات دولت شدند که برخورد نیروهای پلیس با مردم معترض، حداقل سه کشته – از جمله یک مامور پلیس- دهها زخمی و صدها بازداشتی بر جای گذاشت.
در ادامه اعتراضات و همزمان با هشدارهای دولت مبنی بر سرکوب هرگونه اعتراض مجدد، امروز چهارشنبه ٢۶ ژانویه (ششم بهمن ماه) نیز، اعتراضات ادامه یافته و در پی بالا گرفتن موج آشوب ها، خبرگزاری رویترز به نقل از وبگاه اخبار العرب گزارش داد که جمال، فرزند حسنی مبارك رئیس جمهوری مصر و از گزینه های اصلی برای انتصاب به ریاست جمهوری آینده، در بحبوحه تظاهرات، همراه با همسر و فرزند خود به لندن گریخته است.
این منبع خبری همچنین خاطرنشان کرد که بارگیری وسایل همراه جمال مبارك تحت تدابیر شدید امنیتی در فرودگاه قاهره انجام شده است.
منابع آگاه خبری همچنین از فرار «احمد عز» دبیركل حزب ملی مصر و از حامیان رئیس دولت نیز خبر داده و اعلام كردند: «احمد عز» با هواپیمایی اختصاصی مصر را به سمت نامعلومی ترك كرد.
وبگاه اینترنشنال بیزینس تایمز همچنین خاطرنشان کرد که گزارش های تائید نشده از فرار احتمالی سوزان مبارك بانوی اول مصر به لندن و ورود او به فرودگاه هیثرو حكایت دارد.
رویترز به نقل از وبگاه اخبار العرب همچنین آورده است “خبر فرار پسر مبارک اكنون به طور گسترده در سایت های اجتماعی مانند فیس بوك و توئیتر در مصر رد و بدل می شود و موجب خشم هرچه بیشتر شهروندان مصری شده كه این روزها با الگوگیری از انقلاب تونس، دست به اعتراض و تظاهرات گسترده علیه «حسنی مبارك» زده اند.”
بر اساس گزارش رویترز، حکومت حسنی مبارك هم اکنون تحت فشار شدید معترضان خشمگین در این كشور قرار گرفته و برخی از معترضان به طور خاص كناره گیری وی را خواستار شده اند.
تحولات اخیر سیاسی در تونس که منجر به گریز زین العابدین بن علی، رئیس جمهور پیشین آن کشور به خارج شد، تأثیرات مختلفی در اوضاع سیاسی کشورهای شمال آفریقا و خاورمیانه گذاشته‌ وراهپیمایی‌های اخیر در کشورهای یمن، الجزایر، اردن، سوریه و مصر از جمله این تأثیرات دانسته می‌شود.
گفتنی است «محمد البرادعی»، رقیب انتخاباتی «حسنی مبارک»، روز سه شنبه گفته بود كه مردم مصر هم می‌توانند مانند تونس در سرنگونی حکومت این کشور موفق شوند.
برادعی از حسنی مبارک خواسته است از نامزد شدن در انتخابات ریاست جمهوری آینده خودداری کند و اجازه اصلاح قانون اساسی را به منظور برگزاری انتخابات آزاد بدهد. وی همچنین بر لزوم لغو حالت فوق العاده در مصر که از زمان به قدرت رسیدن حسنی مبارک در سی و نه سال پیش اعلام شد، تاکید کرد.

سحام نيوز

۱۳۸۹ بهمن ۶, چهارشنبه

ادامه تظاهرات ضددولتی در مصر به رغم ممنوعیت تجمع

با وجود اعلام ممنوعیت تجمع و راهپیمایی از سوی حکومت مصر، هزاران معترض مصری روز چهارشنبه نیز در خیابان‌های قاهره و دیگر شهرهای این کشور دست به تظاهرات زدند.

به گزارش خبرگزاری آسوشیتدپرس، در حدود دو هزار معترض ضد دولتی در قاهره، روز چهارشنبه به سوی پلیس سنگ و بمب‌های آتش‌زا پرتاب کردند و پلیس نیز با پرتاب گاز اشک‌آور، ضرب و شتم با باتوم و تیراندازی هوایی سعی در پراکندن این تظاهرکنندگان داشته‌است.

چرا «تونس تونست، اما ايران نتونست؟»

شايد کمتر کسی فکر می کرد که روزی نام کشور تونس در دنيای مجازی، از فيس بوک گرفته، تا وبلاگ ها و وبسايت های تحليلی، نقل محفل کسانی شود که دغدغه شان جنبش سبز، و حرکت اعتراضی مدنی در ايران است.

هفته گذشته و پس از پيروزی انقلاب موسوم به ياس در تونس، و کناره گيری زين العابدين بن علی از قدرت، پس از ۲۳ سال رياست جمهوری، صفحات کاربران ايرانی در شبکه های اجتماعی پر شد از جمله ها و عبارات مختلفی مبنی بر مقايسه جنبش سبز ايران، و قيام مردم تونس.

يکی از عباراتی که بيش از همه در اين ارتباط به چشم می خورد، عبارت «تونس تونست، ايران نتونست» بود؛ عبارتی کنايه آميز از موفقيت تونسی ها در خلع قدرت از رئيس جمهورشان، و در مقابل، عدم موفقيت جنبش سبز ايران در کنار گذاشتن دولت محافظه کار محمود احمدی نژاد.

در گفت و گو با «رسول نفيسی»، استاد جامعه شناسی در دانشگاه استرير واشينگتن، تلاش کرديم که پاسخی برای اين پرسش بيابيم: چرا «تونس تونست، اما ايران نتونست»؟ و اينکه آيا اساسا امکان مقايسه تحولات اخير تونس و ايران وجود دارد؟


۱۳۸۹ بهمن ۵, سه‌شنبه

انتقال هاشم خواستار، معلم زندانی مشهدی، به بیمارستان برای عمل جراحی

هاشم خواستار عضو کانون صنفی معلمان مشهد که به دلیل فعالیت‌های صنفی و مدنی از یک سال و نیم پیش بدون مرخصی در زندان وکیل آباد مشهد زندانی است، به دلیل تشدید بیماری‌اش که ناشی از شرایط وخیم زندان است، در بیمارستان بستری شده...

مهندس سید هاشم خواستار، معلم زندانی که در زندان وکیل آباد شهر مشهد دوران محکومیت خود را می‌گذراند، جهت عمل جراحی هموروئید به بیمارستان امام رضا این شهر منتقل شد.


سیامک قادری،روزنامه نگار به چهار سال زندان و پرداخت جریمه نقدی محکوم شد

سیامک قادری، روزنامه‌نگار،وبلاگ نویس و خبرنگار سابق ایرنا، به چهار سال زندان و پرداخت جریمه نقدی محکوم شد.
به گزارش سایت امروز، سیامک قادری به اتهام اقدام تبلیغی علیه نظام ، تشویش اذهان عمومی، نشر اکاذیب و … به چهار سال زندان و جریمه نقدی محکوم شده است.
سیامک قادری خبرنگار ایرنا در مرداد ماه سال ۱۳۸۹ بایورش نیروهای امنیتی به منزل مسکونیش بازداشت و روانه زندان شد. پیش از این ماموران امنیتی شرط آزاد وی را انتشار مقالاتی به نفع رهبری و حاکمیت بر روی وبلاگ خود (ایرنای ما) اعلام کرده بودند. به چهار سال زندان و پرداخت جریمه نقدی محکوم شد.

هاشمی رفسنجانی: قیام مردم تونس به خاطر آن بود که از ظلم و ستم خسته بودند

حکومت تونس ظرف بیست سال اخیر مبتنی بر قدرت پلیسی و امنیتی به سرکوب مردم آن کشور پرداخته بود و نتیجه آن شد که مردم خسته از ظلم و ستم، قیام کرده و پایان دیکتاتوری در آن کشور را رقم زدند....


رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: قدرت دل‌های شکسته از هر شمشیری برنده‌تر است و آنجا که از سیل خون کاری برنمی‌آید سیل اشک می‌تواند راه‌های زیادی را برای پیروزی ایجاد کند.
به گزارش آفتاب، جمعی از روحانیون و اقشار مردم صبح دوشنبه با حضور در مجمع تشخیص مصلحت نظام به مناسبت اربعین حسینی به ذکر مصیبت و عزاداری پرداختند. 


آیت‌الله هاشمی رفسنجانی در این مراسم با تأکید به تأمل بر درس‌های عاشورا گفت: پیروزی مبتنی بر مادی‌گرایی زودگذر است و حق همیشه پایدار و پیروز است.
رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام تصریح کرد: منبع قدرت الهی اسلامی هیچ‌گاه پایان‌پذیر نیست و اتصال و هماهنگی با آن می‌تواند هر قدرت ستمگری را با شکست مواجه کند.
ایشان با اشاره به سیر تحولات پس از عاشورای حسینی و ذکر رشادت‌های حضرت زینب(س) تأکید کرد: قدرت دل‌های شکسته از هر شمشیری برنده‌تر است و آنجا که از سیل خون کاری برنمی‌آید سیل اشک می‌تواند راه‌های زیادی را برای پیروزی ایجاد کند.
آیت‌الله هاشمی رفسنجانی افزود: مهمترین درس جامعه‌شناسی سیاسی از واقعه عاشورا و پس از آن این است که در صورت نداشتن قدرت فیزیکی، با دل‌های مردم باید به اهداف رسید.
رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام پیروزی انقلاب اسلامی در ایران را مرهون واقعه عاشورا و تأثیرات آن عنوان کرد و افزود: قساوت، ریاکاری و دروغ‌گویی خاندان پهلوی و دشمنی آنها با اسلام حقیقی، دل‌ها را متراکم از نفرت و خشم نسبت به آنها کرده بود و زمانی که امام(ره) رهبری مردم را در دست گرفت به سرعت مسیر انقلاب طی شد و پیروزی را با خود به همراه داشت.
ایشان همچنین با اشاره به وقایع اخیر کشور تونس و تشابه آن با انقلاب اسلامی در ایران، اضافه کرد: حکومت تونس ظرف بیست سال اخیر مبتنی بر قدرت پلیسی و امنیتی به سرکوب مردم آن کشور پرداخته بود و نتیجه آن شد که مردم خسته از ظلم و ستم، قیام کرده و پایان دیکتاتوری در آن کشور را رقم زدند.
رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام تأکید کرد: انقلاب اسلامی ایران موهبتی است که همگان باید قدر آن را بدانیم و با درس‌هایی که از تاریخ اسلام می‌گیریم، با همان سرمایه الهی راه را به‌گونه‌ای ادامه دهیم که این انقلاب را به حکومت امام زمان(ع) وصل کنیم.
در ابتدای این مراسم حجت‌الاسلام رستگاری در سخنانی با تشریح دلایل و اهداف قیام عاشورا به ذکر مصیبت پرداخت.