۱۳۹۰ مرداد ۸, شنبه

دلجویی محمد خاتمی از خانواده عبدالله مومنی، فعال دانشجویی و معلم زندانی

سیدمحمد خاتمی در دیدار با خانواده عبدالله مومنی ضمن دلجویی با آنان، ابراز امیدواری کرد که در آستانه ماه رمضان همه زندانیان آزاد شوند.
به گزارش جرس، درحالیکه با گذشت بیش از دو سال از بازداشت و حبس عبدالله مومنی، مقامات امنیتی- قضایی مجددا این فعال دانشجویی و آموزگار را به اتهام افشاگری در جریان نامه نگاری به رهبری مجددا از زندان به دادسرا احضار کرده اند، سید محمد خاتمی رئیس دولت اصلاحات، روز پنج شنبه ششم امرداد ماه، با خانواده عبدالله مومنی دیدار کرد و ضمن دلجویی از آنها و ابراز تاسف از اخراج وی از شغل آموزگاری، خاطرنشان کرد “جای جوانان وسرمایه هایی چون مومنی و دیگر زندانیان سیاسی در زندان نیست .”
فاطمه آدینه وند، همسر عبدالله مومنی نیز در این دیدار به وضعیت همسر زندانی اش پرداخت و از برگزاری دادگاهی جدید برای مومنی ابراز نگرانی کرد.
این دادگاه به علت نامه سرگشاده مومنی به رهبر جمهوری اسلامی برگزار شده است، که عبدالله مومنی در آن نامه به افشاگری شکنجه های طاقت فرسای زندان پرداخته بود.
سید محمد خاتمی وضعیت کنونی را نگران کننده دانست ولی ابراز امیدواری کرد که در آستانه ماه مبارک رمضان زندانیان بتوانند در کنار خانواده هایشان از نعمت آزادی بهره مند شوند .
در این دیدار تعدادی دیگر از خانواده های زندانیان سیاسی چون عرب سرخی، جمالی، قدیانی نیز حضور داشتند.
گفتنی است عبدالله مومنی رئیس ستاد شهروند آزاد (ستاد مهدی کروبی) بود که در سی خرداد ٨٨ با ضرب و شتم شدید ماموران امنیتی دستگیر شد و پس از چند ماه به سر بردن در سلول انفرادی؛ در دادگاهی فرمایشی به پنج سال زندان محکوم گردید.
عبدالله مومنی تابستان سال های ٨٢ و ٨۶ را نیز به علت فعالیت های دانشجویی در زندان به سر می برد.

دیدار فائزه هاشمی با خانواده هاشم خواستار

فائزه هاشمی رفسنجانی با حضور در منزل مهندس سید هاشم خواستار در مشهد ، با خانواده این معلم ۵۹ ساله زندانی دیدار کرد.
به گزارش جرس فائزه هاشمی در این دیدار ضمن دلجویی از خانواده آقای خواستار ، خواهان آزادی این عضو کانون صنفی معلمان شد. شایان ذکر است در این دیدار جمعی از فعالین مدنی شهر مشهد و همچنین جمعی از فعالین فرهنگی و اعضای کانون صنفی معلمان مشهد حضور داشتند.
آقای هاشم خواستار ،معلم بازنشسته مشهدی در تاریخ ۲۵ خرداد سال ۸۸ درحالیکه درحال قدم زدن در پارک ملت مشهد بود توسط یکی از نیروهای امنیتی شناسایی و بازداشت شد. در جلسه دادگاه فعالیت های صنفی اقای خواستار در سالهای گذشته و حمایت وی از فعالین دانشجویی به عنوان عناوین اصلی اتهامی وی در جلسه مطرح شد. وی در دادگاه بدوی به ۶ سال حبس و در دادگاه تجدید نظر به ۲ سال حبس تعزیری محکوم شد.
وی تمامی دو سال زندان را بدون حتی یک روز مرخصی در شرایط زندان وکیل آباد مشهد گذراند. روز چهارم مرداد نود که تاریخ آزادی این عضو کانون صنفی معلمان بود ابتدا قصابی که برای قربانی کردن گوسفند مقابل منزل انها بود ، بازداشت شد و پرده های مقابل منزل توسط نیروهای امنیتی جمع شد و سپس از آزادی وی ممانعت به عمل امد و در حالیکه از زندان ترخیص شده بود به بازداشتگاه اطلاعات مشهد منتقل شد و به دستور دادستان مشهد در رابطه با نامه ای که بیشتر از ۵ ماه پیش به رئیس قوه قضائیه ایران نوشته بود مجددا بازداشت شده است.
آقای خواستار در این نامه به وضعیت نامناسب زندان وکیل آباد از نظر بهداشتی ، غذایی و تراکم چند برابر ظرفیت زندانیان اشاره کرده بود که اکنون و چند ماه پس از انتشار ان نامه، دلیل بازداشت مجدد ایشان ذکر شده است. اسماعیلی رئیس سازمان زندان های کشور نیز مواردی را که آقای خواستار در نامه اش به صادق لاریجانی نوشته بود را تایید کرده است.
وی در هفته های گذشته در رابطه با وضعیت وخیم بهداشتی و غذایی زندان های کشور هشدار داده و از نگهداری سه برابر ظرفیت زندانی در زندان های کشور خبر داده است. آقای خواستار نیز در نامه اش به همین مسائل اشاره کرده بود.

دیدار با خانواده ی علی پورسلیمان،آموزگار دربند

 امروز جمعه هفتم مرداد،تنی چند از کنشگران صنفی فرهنگیان با حضور در منزل علی پورسلیمان با خانواده ی وی دیدار نمودند. همسر وی حال عمومی پورسلیمان را خوب دانستند و از چند دیدار کابینی گفتند که در این مدت دو ماهه ی بازداشت،با او داشته اند. پورسلیمان هم اینک  در بند 350 اوین بازداشت و با محمد داوری،دیگر فرهنگی دربند،هم بند است. پورسلیمان،فرهنگی اندیشه وری است که دیدگاه های آموزشی خویش را در تارنگار"سخن معلم" بازتاب می دهد. او نیز مانند محمد داوری،عضو سازمان معلمان ایران می باشد و چندین سال است که در کارهای صنفی- مدنی فرهنگیان حضور دارد. دوستانش که از نزدیک او را می شناسند به راستگویی و شخصیت مستقل وی باور دارند. همچنین از سادگی و یکرنگی ایشان،خاطره ها به یاد می آورند. همان چیزی که از خانه ی ساده و فرهنگی ایشان نیز می توان فهمید و در رفتار بی تکلف همسر و همراه وی نمایان است. در این دیدار ساده و دوستانه،افزون بر یاد پورسلیمان و آرزوی آزادی هرچه زودتر این آموزگار ارزنده،شعری خوانده شد با درون مایه ای از امید و شکیبایی.         
 گفتنی است که پورسلیمان در تاریخ 90/3/11 هنگامی که از یک کوهنوردی هفتگی برمی گشت،در بیرون منزل بازداشت و به زندان اوین برده شد. 
منبع : برشي از دغدغه هاي يك آموزگار

۱۳۹۰ مرداد ۶, پنجشنبه

داستان آموزش و پرورش

 داستان آموزش و پرورش،از ریز تا درشت آنچه در آن گذشته ومی گذرد،برای ما فرهنگیان،داستان آشنا و شنیده شده ای است. شگفت این که،هر از گاهی،و با رفتن و آمدن وزیری،باز- گفته می شود و ما هم ناگزیریم،باز- بشنوییم. روزگاری،درد بزرگ آموزش،تنها این می شود که کتاب های درسی،تفکیک جنسیتی نشده اند :"كتاب‌های درسی باید برای دختران و پسران در مقاطع مختلف تحصیلی مجزا تولید شود. این تغییر با توجه به تفاوت‌های زیاد دختران و پسران در مقاطع مختلف سنی و تحصیلی و توانایی‌های آنها در دوره‌های رشد باید اعمال شود". روشن است که در پس این گفته ی علی احمدی،وزیر پیشین آموزش و پرورش،بی گمان،ساعت ها کار کارشناسی خوابیده است و بنابراین هیچ مویی لای درزش نمی رود! چندی هم،رسانه ها پر می شود از گفته های دیگر کارگزاران آموزش و پرورش در درستی این انگاره ی آموزشی،و ستایش از توانمندی و هوشمندی وزیر محترم،که آنچنان دل بر کار می نهد و دل می سوزاند پنداری،همین روزهاست که کار همه ی نابسامانی های این دستگاه نابسامان،یکسره شود! اما ایشان می رود و آب از آب تکان نمی خورد.

۱۳۹۰ مرداد ۳, دوشنبه

مرتضي حقيقي و محمدرضا طالب پوردو دبير دبيرستان هاي پسرانه خميني شهر در منازل شان بازداشت شدند

آژانس ايران خبر : چهارشنبه گذشته دو دبير دبيرستان هاي پسرانه خميني شهر در منازل شان بازداشت شدند. اين دو, مرتضي حقيقي و محمدرضا طالب پور نام داشتند و در رشته رياضيات تدريس مي كردند. قابل توجه آنكه هر دو دبير در اعتصاب هاي معلمين طي سال گذشته فعال بودند. علت بازداشت كنوني اين دو, هنوز اعلام نشده است.
منبع: http://ajancirankhabar.com/index.php/news/khabar/iran/4355-two-high-school-teachers-were-arrested-in-isfahan-khomeini

۱۳۹۰ مرداد ۲, یکشنبه

افزايش يك سال به محکومیت محمد داوری به علت شرکت در تجمعات معلمان در سال ۱۳۸۵

thumbnail1.jpg
تحول سبز: به علت شرکت در تجمعات معلمان در سال ۱۳۸۵، یک سال به محکومیت محمد داوری افزوده شد.
درحالیکه محمد داوری، از زندانیان جنبش سبز، در حال گذارندن محکومیت پنج سالۀ خود در زندان اوین است، منابع خبری اعلام کردند که این روزنامه نگار زندانی یکسال دیگر به محکومیت پنج ساله اش افزوده شده و به این ترتیب مدت محکومیت وی از پنج سال به شش سال افزایش یافته است.
به گزارش کلمه، این معلم و فعال فرهنگی، که در حال گذراندن دوران پنج سال محکومیت خود در بند ۳۵۰ اوین است، توسط مسئولین زندان احضار و از یک سال افزایش حکم زندان خود آگاه شده است.
بر اساس این گزارش، دلیل افزایش حکم زندان داوری، شرکت وی در تجمع های اعتراضی معلمان در بهمن و اسفند سال ۱۳۸۵اعلام شده است. این فعال فرهنگی که عضو شورای مرکزی سازمان معلمان بوده، به دلیل حضور در تجمع معلمان در سال ۸۵ بازداشت و در دادگاهی در سال ۸۶ به پنج میلیون تومان جریمه نقدی بدل از حبس محکوم شده بود و هم اکنون به دلیل عدم پرداخت این جریمه، یکسال به حبس وی فزوده شده است.
محمد داوری روزنامه نگار و سردبیر سایت سحام نیوز است، که پس از نامۀ ارسالیِ مهدی کروبی به هاشمی رفسنجانی، رئیس مجلس وقت خبرگان پیرامون آزار زندانیان سیاسی در شکنجه گاه کهریزک، دستگیر و تحت فشار و شکنجه قرار گرفت تا علیه مهدی کروبی در تلویزیون جمهوری اسلامی اقرار کند، اما وی این مسئله را نپذیرفت.