۱۳۸۹ بهمن ۱۵, جمعه

نامه کانون صنفی معلمان به ریاست قوه قضاییه در اعتراض به وضعیت هاشم خواستار

  کانون صنفی معلمان ایران، در نامه ای سرگشاده به آیت الله صادق لاریجانی، رئیس قوهٔ قضاییهٔ جمهوری اسلامی، به شرح وضعیت هاشم خواستار پرداخته و خواهان آزادی هرچه سریعتر این معلم زندانی شده است.
هاشم خواستار، از اعضای کانون صنفی معلمان ایران، به تازگی به دلیل شرایط حاد جسمی مورد عمل جراحی قرار گرفته و علی رغم اینکه بایستی پس از عمل تحت مراقبت های ویژه قرار گیرد، بلافاصله به زندان منتقل شده است.
در بخشی از این نامه آمده است: " خواستار پیش از انقلاب در مبارزه با رژیم گذشته فعال بوده و در شهر محل خدمتش درآذربایجان با مبارزان همکاری کرده است،چنانکه پس از انقلاب او را برای شهرداری آن شهر نامزد می کنند اما به عشق خدمت در زادگاه خود – بیرجند - شهرداری را نمی پذیرد. سپس به بیرجند می آید و نخست به اداره ی کشاورزی می رود و مدتی نیز در بنیاد مستضعفان به کار مشغول می شود و در پایان در آموزش و پرورش،هنرآموز کشاورزی می شود. خواستار به گواه همکاران و نزدیکان‌اش معلمی بسیار دلسوز و پرتلاش بوده است و در سال‌های خدمت توانسته است شاگردانی پایبند به اخلاق پرورش دهد."
متن کامل این نامه  به شرح زیر می باشد.



توصيف مؤمن از زبان پيامبر اسلام (ص)

قال  رسول الله(صلى الله عليه وآله) :
يكمل المؤمن ايمانه حتّى يحتوى على مائة و ثلاث خصال: فعل و عمل و نيّة و باطن و ظاهر
پيامبر اكرم( صلى الله عليه وآله) به اميرمؤمنان على(عليه السلام) فرمود: مؤمن كامل داراى 103 صفت است و اين صفات در پنج شاخه خلاصه مى شود، صفات عملى گذرا و صفات عملى مستمر، نيّت، صفات ظاهرى و باطنى


۱۳۸۹ بهمن ۱۳, چهارشنبه

تعطيلي مدارس کشور روز پنج شنبه 14 بهمن 1389

پنج شنبه 14 بهمن 1389، همه مقاطع تحصیلی مدارس در سراسر کشور تعطیل است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دولت، به منظور بهره مندی هر چه بیشتر فرهنگیان و دانش آموزان (هندوانه ) از مراسم عزاداری و سوگواری پیامبر عظیم الشان اسلام حضرت محمد (صلی الله علیه و آله و سلم)، حضرت امام حسن محتبی (علیه السلام) و حضرت امام علی ابن موسی الرضا (علیه السلام)، پنج شنبه 14 بهمن 1389، همه مقاطع تحصیلی مدارس در سراسر کشور تعطیل است.

۱۳۸۹ بهمن ۱۱, دوشنبه

چه می‌شد این صحنه در ایران هم شکل می‌گرفت/ عکس

 "آکایو تویودا، رییس شرکت تویوتا، غول صنعت خودروسازی دنیا " خبرنگاران را دعوت کرده تا در مقابل دوربین‌‌های آنها خم شود و به خاطر نقص فنی در سیستم پدال یکی از محصولات تویوتا عذرخواهی کند.







بازگشت راشد غنوشی رهبر حزب اسلامی نهضت به تونس

راشد غنوشی، رهبرحزب نهضت ،مهم ترین حزب اسلامی در تونس پس از بیست و دو سال تبعید امروز سی ام ژانویه به کشورش باز گشت.
باز گشت آقای غنوشی همزمان با سقوط حکومت زین العابدین بن علی، رئیس جمهوری پیشین، و آغازدوره ای جدید از آزادی های دمکراتیک در تونس صورت می گیرد.
براساس گزارش ها در حال حاضر در تونس از کنترل رسانه ها کاسته شده، زندانیان سیاسی آزاد شده و به احزاب سیاسی اجازه فعالیت داده شده است.
به گفته یکی از سخنگویان رهبر حزب نهضت، آقای غنوشی به عنوان یک "انسان آزاد" به تونس بازمی گردد.


آموزش و پرورش باید به مسئله‌ای ملی تبدیل شود


دکتر سعید ناجی در گفتگو با خبرنگار مهر، با اشاره به اینکه در حال حاضر مدارس در ایران بر اساس نظریات تعلیم و تربیت قدیم استوار شده‌اند، گفت: در واقع نهاد آموزش و پرورش در حدود صد سال است که شکل گرفته است و باید توجه داشت که با تغییر زمان و شرایط ممکن است نظریات رایج در آن کارکرد خود را از دست داده باشند.




حاجی بابایی و امیر کبیر !




سخن معلم : گاهی اوقات آقای حاجی بابایی حر ف هایی می زند که انسان را به فکر فرو می برد !
هر سخنی باید جایگاهی داشته باشد و نیز کردار گوینده با گفتار او حداقل تطابق و یا توازنی داشته باشد .
آقای حاجی بابایی از زیر دستان خویش خواسته است که همچون امیر کبیر باشند و مثل او کار کنند !
بخوانید :



تانک‌های ارتش در تسخیر مردم مصر/ گزارش تصویری

در حالی که ارتش مصر در ساعات اخیر حضور پررنگ‌تری در خیابان‌ها دارد و گزارش شده که میدان تحریر، مرکز اصلی تجمعات قاهره، هواپیماها دیوار صوتی را شکسته‌اند و هلیکوپترهای پلیس نیز در حال پرواز در ارتفاع پایین هستند، عصام العریان، سخنگوی اخوان المسلمین به شبکه خبری الجزیره گفت: گروه‌های ملی مصر برای تشکیل هیاتی به ریاست محمد البرادعی، رییس جمعیت ملی برای تغییر جهت مذاکره با دولت درخصوص مرحله انتقالی توافق کرده‌اند.



البرادعی: رفتن مبارک، زمینه‌ساز تشکیل دولت وحدت ملی است

۱۳۸۹/۱۱/۱۰
محمد البرادعی از چهره‌های شاخص مخالف دولت ضمن نکوهش سیاست آمریکا در قبال وقایع روزهای اخیر در مصر، تأکید کرده است که حسنی مبارک، رئیس‌جمهور مصر همین امروز باید قدرت را ترک کند تا راه برای یک دولت وحدت ملی فراهم شود.

۱۳۸۹ بهمن ۱۰, یکشنبه

صندوق بین الملل پول " انقلاب " را پیش بینی کرده بود

در جریان اولین فاز بحران اقتصادی جهان در دسامبر 2008، صندوق بین المللی پول به دولت های مختلف هشدار "ناآرامی های خشونت آمیز در خیابان ها" را داده بود. رهبران صندوق بین المللی پول هشدار داده بودند که "اگر سیستم اقتصادی کشورها آنطور بازسازی نشود که جز گروه معدودی از افراد (گروه نخبه) افراد دیگر نتوانند از منفعت اقتصادی آن بهرمند نشوند، آنگاه اعتراضات خشونت آمیز می تواند در سراسر کشورهای جهان شیوع یابد."



آيت الله امجد: چطور مي شود كسي عالم اسلامي باشد و دم از اسلام بزند، بعد بی تفاوت باشد به اتفاقاتی که افتاده؟

جمعی از خانواده های زندانیان سیاسی همزمان با اربعین حسینی با حضور در محضر استاد گرانقدر اخلاق، آیت الله امجد، ضمن تشریح وضعیت زندان ها و زندانیان سیاسی خواستار پیگیری علما در خصوص حقوق صنفی زندانیان شدند.

به گزارش خبرنگار کلمه، آیت الله امجد در این دیدار ضمن ابراز حزن و اندوه عمیق برای خانواده های شهدا و اسیران بی گناه و کل ملت ایران از اتفاقات اخیر، تصریح کردند: چطور می شود کسی عالم اسلامی باشد و دم از اسلام بزند، بعد بی تفاوت باشد به اتفاقاتی که افتاده؟ چطور می شود طاقت آورد وقتی می شنوی نیمه شب به دانشگاه ها حمله می شود و دانشجویان معصوم کتک می خورند؟ من همه ی کارهایم را تعطیل کرده ام و جایی نمی روم، چون جوابی برای سوال ها ندارم. بگویم اسلام این است؟ اتفاقاتی که افتاده انسانی است؟


بیانیه میرحسین موسوی درباره تحولات منطقه + ترجمه انگلیسی و عربی



کلمه: میرحسین موسوی در بیانیه ای ضمن بررسی شرایط حاکم بر خاورمیانه، قیام حق طلبانه مردم در برخی کشورها را در راستای  بر هم زدن نظام  ظالمانه ای دانست که  منطقه را در چنگال خود  فراگرفته و آن را ناشی از بی احترامی حکومت ها به حق تعیین سرنوشت مردم خواند. آخرین نخست وزیر ایران، همچنین از جانب ملت ایران به مردم آگاه و مبارز مصر و تونس و اردن و یمن ادای احترام و آرزوی پیروزی کرد.
به گزارش کلمه، متن بیانیه میرحسین موسوی به شرح زیر است: