۱۳۹۰ شهریور ۱۰, پنجشنبه

چند خبراز وزیرآموزش و پرورش: تعطیلی پنجشنبه‌ها:سرانه دانش آموزي و بازنشستگي پيش از موعد

وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه درباره تعطیلی مدارس در دوره راهنمایی و دبیرستان مدیر مدرسه با توجه به برنامه‌های موجود برنامه‌ریزی می‌کند، گفت: در حال حاضر در درسهای این دو مقطع «پنجره خالی» وجود دارد و مدیران مدارس می‌توانند به طور داوطلبانه به گونه‌ای برنامه‌ریزی کنند که روزهای پنج‌شنبه کلاس نداشته باشند.

به گزارش خبرنگار مهر، حمید‌رضا حاجی‌بابایی در حاشیه آیین تجلیل از برترین‌های سیزدهمین جشنواره خیرین مدرسه‌ساز شهر تهران، درباره سرانجام هدفمند‌سازی سرانه‌‌های مدارس ابه خبرنگاران گفت: نرم‌افزاری را طراحی و به استانها ارسال کرده‌ایم و حداکثر تا 20 مهر یک نوبت سرانه بر اساس این نرم‌افزار به حساب مدارس واریز می شود. 


خبر انجمن صنفي معلمان كردستان

روز سه شنبه 90/6/8 اعضاي فعال انجمن صنفي معلمان كردستان كه عبارت بودند از كمال فكوريان ،علي قريشي ، مصطفي سربازان ، پرويز ناصحي ، عزت نصرتي ،صديق صادقي ، هيوا احمدي و رضا وكيلي راس ساعت هشت صبح در دادگاه انقلاب (شعبه ي چهارم بازپرسي) سنندج حاضر شدند.
پس از حدود 2 ساعت انتظار قاضي مباركي در دادگاه همراه با گروهي كه به جرم حمل و مصرف مواد مخدر بازداشت شده بودند و همزمان با آنها به محاكمه ي اعضاي انجمن صنفي كردستان پرداخت.اتهامات به اين ترتيب بود: اقدام عليه امنيت ملي ،حمايت از خانواده ي زندانيان سياسي و حمايت از معدومين و عضويت در انجمن صنفي معلمان كردستان.همكاران مذكور هيچ كدام از اتهامات را نپذيرفتند و همگي خود را عضو انجمن صنفي معلمان كردستان معرفي كردند.
پس از مدت كوتاهي از همكاران خواسته شد در راهرو دادگاه به انتظار بنشينند.قاضي مباركي محل دادگاه را ترك نمود.همكاران مكررا ً از قاضي و منشيان دادگاه انقلاب سئوال مي كردند كه مي توانند دادگاه را ترك كنند و آنها با قاطعيت جواب منفي مي دادند. حتي وقتي كه از سپردن وثيقه سئوال مي پرسيدند با اين جواب مواجه مي شدند كه قاضي دستور كفالت صادر نكرده.درست هنگامي كه دادگاه در حال تعطيل شدن بود يعني راس ساعت يك ظهر دستور بازداشت همكاران صادر شد.همكاران به زندان مركزي سنندج منتقل شدند.اما دوستان و خانواده هاي زندانيان حاضر به ترك محل نشدند.سرانجام پس از اينكه لحظه به لحظه بر تعداد همكاران در ميدان بسيج اضافه مي شد آنان تصميم به آزادي فعالان فرهنگي گرفتند و در نهايت حدود ساعت 11 شب همان روز از زندان مركزي آزاد شدند و در همانجا مورد استقبال همكاران ، دوستان و خانواده ها قرار گرفتند.لازم به ذكر است ديگر فعالان انجمن ،پيمان نودينيان ، بها ملكي ، رامين زندنيا و مختار اسدي در روزهاي آينده بايد خود را به دادگاه انقلاب سنندج معرفي نمايند.انجمن صنفي معلمان كردستان آزادي اين عزيزان را شاد باش مي گويد.
منبع : زانياري

۱۳۹۰ شهریور ۹, چهارشنبه

همیاری فرهنگیان با چه سازوکاری؟

 این نوشته  سه شنبه هشتم شهریور۱۳۹۰ در صفحه ی جامعه روزنامه شرق به چاپ رسید.
 با نزدیکی مهرماه،خبرهای گوناگونی درباره آموزش و پرورش در رسانه ها منتشر می شود که می تواند نشانی باشد از سالی پر ماجرا و شاید دردسر ساز،در گسترده و بزرگ ترین وزارت خانه کشور. خبرهایی مانند: پنج روزه شدن روزهای آموزشی درتهران،برگزاری کلاس های برخی مدرسه ها در نوبت عصر،سازمان دهی نیروها در شهرها و شهرستان ها،ورود کتاب های تازه نوشته شده به دبستان ها،آوردن روحانیان به مدرسه ها و جداسازی دختران و پسران در پیش دبستانی. با گشت و گذاری در مدرسه ها و گفت وگو با آموزگاران،می توان دیدگاه و سخنان آنان را درباره ی این برنامه ها شنید؛همان سخنانی که از گذشته تاکنون،کمتر شانس شنیده شدن یافته اند.

۱۳۹۰ شهریور ۸, سه‌شنبه

هشت تن از عضوهای انجمن صنفی معلمان کردستان بازداشت شدند


 امروز،سه شنبه 90/6/8 هشت تن از عضو های انجمن صنفی معلمان کردستان بازداشت شدند. این بازداشت درپی فراخوان تلفنی دیروز این فرهنگیان،به دادگاه انقلاب سنندج انجام گرفت. علی قریشی،عزت نصرتی،کمال فکوریان،پرویز ناصحی،مصطفی سربازان،محمد صدیق صادقی،هیوا احمدی و رضا وکیلی دوستانی هستند که امروز بازداشت شده اند.

منبع : برشي از دغدغه هاي يك آموزگار