۱۳۹۰ مرداد ۱۰, دوشنبه

مخالفت با آزادی سیامک قادری ، روزنامه نگار زندانی بعد از یک سال بازداشت موقت

با وجود گذشت یک سال از بازداشت سیامک قادری ، روزنامه نگار زندانی، مسوولان قضایی با آزادی موقت او با وثیقه مخالفت می کنند .
به گزارش خبرنگار کلمه، این روزنامه نگار که مرداد ماه سال ۸۹ بازداشت شد این روزها در بند ۳۵۰ زندان اوین نگهداری می شود .
سیامک قادری به اتهام تبلیغ علیه نظام، تشویش اذهان عمومی و نشر اکاذیب توسط شعبه ۲۸ دادگاه انقلاب به ریاست قاضی مقیسه به ۴ سال حبس تعزیری محکوم شده است .
یکی از اتهامات اصلی این روزنامه نگار اداره کردن وبلاگ” ایرنای ما “بوده است . وبلاگی که او در آن به برخی عملکردها و اقدامات مسوولان خبرگزاری دولتی ایرنا انتقاد کرده و همچنین درباره جنبش سبز و رهبرانش مطالبی را در این وبلاگ نوشته بود .
خبرگزاری ایرنا شاکی اصلی پرونده آقای قادری بود ،او همچنین بعد از ۱۸ سال کار دراین خبرگزاری از آن اخراج و راهی زندان اوین شد .
قادری یک فرزند ۱۴ ساله به نام علی دارد وبه جز او و همسرش سایر اعضای خانواده اش در شهرستان زندگی می کنند .
سیامک قادری ،روزنامه نگار در حالی در بند ۳۵۰ نگهداری می شود که هنوز حکم دادگاه تجدید نظرش به او ابلاغ نشده اما گفته می شود حکم چهار سال زندان او تایید شده است . این روزنامه نگار با قرار بازداشت اولیه و به صورت غیر قانونی در زندان اوین نگهداری می شود .

زخم هایی که عمیق تر می شوند

« به دنبال این هستیم که زخم های موجود بربدنه این وزارت خانه را ترمیم کنیم...»
« ... هدف آن است که آموزش و پرورش بتواند به جایگاه اصلی و واقعی خود برسد.»
جمله های بالا بخشی از سخنان وزیرآموزش و پرورش در مصاحبه با روزنامه شرق (چهارشنبه 5 مرداد1390) است. به عنوان یک معلم و دست اندرکار تعلیم و تربیت،لازم می دانم نکاتی را یاد آور شوم.

۱۳۹۰ مرداد ۹, یکشنبه

بازگشت نمایندگان تشکل های صنفی معلمان از اجلاس اتحادیه جهانی

پیمان نودینیان عضو انجمن صنفی معلمان استان کردستان، محمد خاکساری عضو کانون صنفی معلمان ایران و هوشنگ نجف آبادی عضو کانون صنفی معلمان خمینی شهر که جهت شرکت در کنفرانس سالیانه فدراسیون جهانی اتحادیه های معلمین (ایی آی) به آفریقای جنــوبی رفته بودند روز گـذشته به ایران بازگشتند. یــاد آور می گردد این اجلاس به مدت دو هفته در شهر کیپ تاون آفریقای جنوبی برگزار شد. بازگشت این عزیزان را به کشور خیر مقدم عرض می نماییم.






 برشي ازدغدغه هاي يك آموزگار