۱۳۹۰ مرداد ۸, شنبه

دیدار فائزه هاشمی با خانواده هاشم خواستار

فائزه هاشمی رفسنجانی با حضور در منزل مهندس سید هاشم خواستار در مشهد ، با خانواده این معلم ۵۹ ساله زندانی دیدار کرد.
به گزارش جرس فائزه هاشمی در این دیدار ضمن دلجویی از خانواده آقای خواستار ، خواهان آزادی این عضو کانون صنفی معلمان شد. شایان ذکر است در این دیدار جمعی از فعالین مدنی شهر مشهد و همچنین جمعی از فعالین فرهنگی و اعضای کانون صنفی معلمان مشهد حضور داشتند.
آقای هاشم خواستار ،معلم بازنشسته مشهدی در تاریخ ۲۵ خرداد سال ۸۸ درحالیکه درحال قدم زدن در پارک ملت مشهد بود توسط یکی از نیروهای امنیتی شناسایی و بازداشت شد. در جلسه دادگاه فعالیت های صنفی اقای خواستار در سالهای گذشته و حمایت وی از فعالین دانشجویی به عنوان عناوین اصلی اتهامی وی در جلسه مطرح شد. وی در دادگاه بدوی به ۶ سال حبس و در دادگاه تجدید نظر به ۲ سال حبس تعزیری محکوم شد.
وی تمامی دو سال زندان را بدون حتی یک روز مرخصی در شرایط زندان وکیل آباد مشهد گذراند. روز چهارم مرداد نود که تاریخ آزادی این عضو کانون صنفی معلمان بود ابتدا قصابی که برای قربانی کردن گوسفند مقابل منزل انها بود ، بازداشت شد و پرده های مقابل منزل توسط نیروهای امنیتی جمع شد و سپس از آزادی وی ممانعت به عمل امد و در حالیکه از زندان ترخیص شده بود به بازداشتگاه اطلاعات مشهد منتقل شد و به دستور دادستان مشهد در رابطه با نامه ای که بیشتر از ۵ ماه پیش به رئیس قوه قضائیه ایران نوشته بود مجددا بازداشت شده است.
آقای خواستار در این نامه به وضعیت نامناسب زندان وکیل آباد از نظر بهداشتی ، غذایی و تراکم چند برابر ظرفیت زندانیان اشاره کرده بود که اکنون و چند ماه پس از انتشار ان نامه، دلیل بازداشت مجدد ایشان ذکر شده است. اسماعیلی رئیس سازمان زندان های کشور نیز مواردی را که آقای خواستار در نامه اش به صادق لاریجانی نوشته بود را تایید کرده است.
وی در هفته های گذشته در رابطه با وضعیت وخیم بهداشتی و غذایی زندان های کشور هشدار داده و از نگهداری سه برابر ظرفیت زندانی در زندان های کشور خبر داده است. آقای خواستار نیز در نامه اش به همین مسائل اشاره کرده بود.

هیچ نظری موجود نیست: