۱۳۸۹ بهمن ۵, سه‌شنبه

انتقال هاشم خواستار، معلم زندانی مشهدی، به بیمارستان برای عمل جراحی

هاشم خواستار عضو کانون صنفی معلمان مشهد که به دلیل فعالیت‌های صنفی و مدنی از یک سال و نیم پیش بدون مرخصی در زندان وکیل آباد مشهد زندانی است، به دلیل تشدید بیماری‌اش که ناشی از شرایط وخیم زندان است، در بیمارستان بستری شده...

مهندس سید هاشم خواستار، معلم زندانی که در زندان وکیل آباد شهر مشهد دوران محکومیت خود را می‌گذراند، جهت عمل جراحی هموروئید به بیمارستان امام رضا این شهر منتقل شد.




به گزارش خبرنگار کلمه از مشهد، هاشم خواستار عضو کانون صنفی معلمان مشهد که به دلیل فعالیت‌های صنفی و مدنی از یک سال و نیم پیش بدون مرخصی در زندان وکیل آباد مشهد زندانی است، به دلیل تشدید بیماری‌اش که ناشی از شرایط وخیم زندان است، در بیمارستان بستری شده است.
این معلم بازنشسته مشهدی از دو روز پیش و پس از ماهها که پزشکان زندان وکیل آباد خواستار عمل جراحی وی شده اند، از زندان به بیمارستان امام رضا مشهد منتقل شده و در نوبت عمل جراحی قرار گرفته است.
تاکنون خانواده آقای خواستار بارها درخواست استفاده از حق مرخصی برای این زندانی سالخورده را به مسئولان زندان مشهد داده‌اند که هر بار به طور غیرقانونی و با مخالفت مسئولان اداره اطلاعات و دادستانی مشهد، این معلم دربند از حق مرخصی که شامل همه زندانیان می‌شود، محروم شده است.
در پی بستری شدن آقای خواستار در بیمارستان و عمل جراحی وی، خانواده آقای خواستار مجددا برای این معلم دربند درخواست مرخصی داده‌اند. گفته می‌شود این بار قاضی زندان مشهد به صورت شفاهی موافقت خود با مرخصی این زندانی عقیدتی را اعلام کرده است.
هاشم خواستار، معلم ۵۷ ساله و بازنشسته مشهدی، پس از انتخابات ریاست جمهوری در ایران در دو نوبت بازداشت شد. او ابتدا به جرم قدم زدن در پارک ملت مشهد و در تاریخ ۲۵ خرداد ۱۳۸۸ دستگیر و بعد از یک ماه و نیم به قید وثیقه ۳۵ میلیون تومانی آزاد شد، اما بعد از گذشت ۴۹ روز از آزادی، وی مجددا بازداشت و به زندان وکیل آباد مشهد منتقل شد.
آقای خواستار در دادگاه بدوی به شش سال حبس محکوم شد که حکم وی در دادگاه تجدید نظر به دو سال زندان تعزیری کاهش یافت.
این معلم بازنشسته مشهد از تاریخ ۲۵ شهریور ۸۸ تاکنون و در حالی که از حق مرخصی محروم بوده است، در زندان وکیل آباد مشهد نگهداری می‌شود.

هیچ نظری موجود نیست: