۱۳۸۹ اسفند ۱۷, سه‌شنبه

دو رهبر آفریقائی

دو رهبر آفریقائی
اینبار قصد آن دارم  برای شما از دو شخصی بنویسم که یکی مسلمان است و روزی پنج وعده رو به سوی کعبه نماز می گذارد و دومی صلیب به گردن دارد و به دیده برخی، کافر و مشرک است؛ آن یکی که ادعای مسلمانی دارد با اینکه چهل سال بر اریکه ی قدرت نشسته به روی مردم آتش می گشاید و خون می ریزد تا چند صباحی بیشتر بماند و آن دیگری که مسلمان نیست به چهار سال ریاست جمهوری اکتفا کرد، داوطلبانه کنار رفت و آشتی دادن مردم کار هر روز اوست.
نفر اول معمر قذافی و دومی نلسون ماندلا است ،فاصله را ببینید از کجا تا به کجاست!! قذافی نام فرزندش را سیف الاسلام می گذارد تا به خیال خود با شمشیر اسلام برای همیشه حکومت کند، اسلامی آمیخته با تعصب، خشونت، فریب، خدعه، خودبرتر بینی و در نقطه ی مقابل، آن مسیحی مومن زندانبان خود را نیز عفو می کند.
ای وای بر ما ؛ که چگونه برخی مدعیان اسلام چه زشت و نازیبا نام اسلام را جلوه می دهند بی دلیل نیست که برخی بدخواهان به اندک بهانه ای "اسلام هراسی" را در اروپا دامن می زنند؛ چنین رفتارها  که نام مسلمانی به یدک می کشد را می بینند آنگاه به خواست خود تفسیر می کنند و به خورد مردم آن دیار می دهند و "الم شنگه" راه می اندازند  که  " ایهاالناس !! ببینید اسلام این است !!"
مقایسه ای گذرا بین قذافی و ماندلا کردم تا ببینیم فاصله ی بین "نام مسلمان و عمل مسلمانی" چه زیاد است !! ماندلا و دیگر غیرمسلمانانی که بشر دوست و مردم خواه اند بدون تردید به خداوند نزدیکترند تا آن درنده خوی بیابان نشین که نام مسلمان به روی خود گذاشته است.
دوستان !  ادعای مسلمانی و نام مسلمانی واقعیت را عوض نمی کند اگر ادعایمان به آسمان هفتم هم که رسد اما در عمل حق را پایمال کنیم و خود را به مقام خدائی بنشانیم این عین  نامسلمانی است و نیز اگر کسی نام مسلمان بر خود ندارد ولی در عمل انسان را ارج می نهد چنین کسی به کعبه و خدای آن نزدیکتر است تا دیگرانی که به سویش نماز می گذارند.
منبع : نگاه نو 

۲ نظر:

ناشناس گفت...

امروز ما به شناختن نيازمنديم، نه به اعتقاد و عدم اعتقاد
انسان و اسلام
دكتر شريعتي

ناشناس گفت...

jaleb bud
kamelan mokhalefam