به نام خداوند جان و خرد
همراه شو عزیز ، تنها نمان به درد
کاین درد مشترک ، جدا جدا درمان نمی شود .
فرهنگیان فرهیخته ،
هیات مدیره ی کانون صنفی معلمان تهران (طیف صنفی) ضمن گرامی داشت دوازدهم اردی بهشت سال 1391 ، روز ملّی معلّم ، را به همه ی معلمان و فرهنگیان کشورمان تبریک می گویند.
همکاران
گرامی : کشورهای پیشرفته ی جهان با سرمایه گذاری در تربیت نیروی انسانی در
بستر آموزش و پرورش به مدارج بالای علمی ، اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی
رسیده اند. متاسفانه نگاه سیاسی – امنیتی دولت به این وزارتخانه باعث شده
است که به بهانه های گوناگون برنامه های غیر کارشناسی شده در آن به اجرا
گذاشته شود. " طرح تغییر نظام آموزشی" و " خصوصی سازی مدارس" از آخرین طرح ها ی آموزش وپرورش است . کارشناسان
امر تعلیم و تربیت نیک آگاهند که هرگونه تغییر و برنامه ریزی آموزشی ،
بدون حضور پر رنگ معلمان ، نتیجه بخش نخواهد بود و تا زمانی که امنیت شغلی و
معیشتی معلمان به طور بنیادی حل نشود ، هیج طرح آموزشی موفق نخواهد بود .
با نگاهی گذرا به طرح های کارشناسی نشده ی وزرای سابق آموزش و پرورش
مانند : نجفی ( نظام ترمی واحدی ) مظفر ( مدرسه محوری ) حاجی ( مهندسی
اصلاحات ) فرشیدی ( افزایش نیروهای تربیتی ) علی احمدی ( ساماندهی نیروی
انسانی) و اکنون حاجی بابایی با ( تغییر نظام آموزشی ) ! که برای
نظام آموزشی ما نتیجه ی مفیدی نداشتند به ژرفای زیان ها و صدمه های وارده
بر پیکر این آموزش پرورش پیر فرتوت پی می بریم . آموزش و پرورشی که به سبک
و سیاق صد ها سال پیش اداره می شودکه محصولش جز ورقهای کارنامه ای بی ارزش
در دست فارغ التحصیلان نا کارآمد و غیر ماهر چیزی نیست .
آموزش
و پرورش کنونی ما مناسب با توسعه ی فرهنگی ، اقتصادی و اجتماعی جهان بشری
نیست. زیرا نگرش علمی بر آن حاکم نیست . در نظام آموزشی ما جای آموزش
مکاتب فکری خالی است . در صورتیکه توسعه در گرو دانش و دانایی ملی است . در جهان امروز آنچه مهم است پرورش علم گرایی و منطق گرایی است .
متاسفانه
معلمان و باز نشستگان از سطح رفاه مطلوبی بر خوردار نیستند وبا تورم
روبه افزایش روبر هستد . هزینه هایی ما نند : خدمات در مانی و بهداشتی ،
مسکن ، مواد غذایی و ...... فرصت اندیشیدن را از آنان گرفته است.
اجرای قانون خدمات کشوری ( هرچند ناقص ) و افزایش حقوق از سال 78 تا کنون ، نتیجه ی زحمات تشکل ها و فعالان صنفی بوده است . طبق ماده ی 150 این قانون ، افزایش سالیانه ی حقوق کارکنان دولت باید متناسب با تورم همان سال انجام پذیرد . اما
در چند سال اخیر انجام نگرفته است به طوری که با شکایت تعدادی از همکاران
بازنشسته به دیوان عدالت اداری ، در دادنامه ی شماره 377 تا 388 به تاریخ 4
/ 5 / 88 دولت ملزم به اجرای قانون شده است .
سال
هاست که تشکل های صنفی معلمان حل ریشه ای و اساسی مشکلات معیشتی و منزلتی
معلمان سراسر کشور را خواهانند و در این مسیر هزینه های سنگین مانند :
زندان – توبیخ –بازداشت – تبعید – تعلیق از خدمت – باز نشستگی زود هنگام و
.. داده اند.
کوشندگان کانون صنفی معلمان ( طیف صنفی
) قویّاً بر این باورند که حصول نتیجه ی مطلوب ، تنها در سایه ی
اتّحاد ، هم دلی و کار تشکیلاتی و هدایت شده که به دور ازسیاسی کاری و تک
روی باشد ،میسّر و ممکن است.
تا زمانی که منتظر باشیم دیگران حق و حقوق ما را بگیرند یا بدهند ، اوضاع به همین منوال خواهد ماند .
ما خواهان آزادی تمام کنشگران صنفی معلم بویژه رسول بداقی و باز گشت ایشان به کارشان هستیم و توقف دادگاه هاشم خواستار و همسرشان خانم مالکی را خواهانیم .
از آن جایی که ایران زیر مجموعه ی جامعه ی جهانی : سازمان ملل ، یونسکو و
سازمان جهانی کار است وبا امضای مصوبات این سازمان های جهانی فعالیت
آزادانه ی صنفی ، داشتن نشریه ، تجمع مسالمت آمیز، حق چانه زنی برای حقوق صنفی را برمعلمان کشور به رسمیت شناخته است و شورای هماهنگی تشکل های صنفی فرهنگیان ایران که بیش از ۴۰ تشکل را شامل می شود ، عضو آموزش بین الملل ( EI
) می باشد ، از اینرو عملکرد مسئولان کشور نسبت به معلمان زیر ذره بین
آموزش بین الملل می باشد . لذا کانون صنفی معلمان تهران ( طیف صنفی ) از
دولتمردان انتظار دارد چنان عمل کنند که جایگاه بالا و قابل احترام فرهنگ
غنی و شکوفای کشورمان در نزد برگزیدگان ، تیزبینان و نکته سنجان جهانی
خدشه دار نشود.
کانون صنفی معلمان ( طیف صنفی )
اردیبهشت 1391
هیچ نظری موجود نیست:
ارسال یک نظر