۱۳۹۰ آبان ۱, یکشنبه

بازجویی و تهدید محمد داوری، روزنامه‌نگار زندانی

تاوان انتشار نامه‌ای از زندان درباره شکنجه‌های کهریزک، بازجویی‌ها و ...
محمد داوری، روزنامه نگار زندانی، برای چندمین بار در یک سال اخیر به دادسرای اوین فراخوانده و از سوی مسوولان قضایی بازجویی و تهدید شد.
به گزارش خبرنگار کلمه، این زندانی سیاسی که اکنون در بند ۳۵۰ زندان اوین به سر می برد، به دلیل نوشتن نامه ای درباره وضعیت بازداشتگاه کهریزک، به دادسرا فراخوانده و بازجویی شد. بازجویان در جریان این بازجویی، او را به تشدید حکم زندان تهدید کرده اند.
محمد داوری، روزنامه نگار، سردبیر وب سایت سحام نیوز و عضو ستاد انتخاباتی مهدی کروبی، بیش از دو سال است که بدون بهره مندی از حق مرخصی، در زندان اوین به سر می برد.

 
وی در آن نوشته از فعالیت های خود در دفتر مهدی کروبی و همچنین ملاقات و مصاحبه با شکنجه شده های زندان کهریزک و کسانی که در این زندان و دیگر زندان ها مورد تجاوز جنسی قرار گرفته اند، پرده برداشته و تاکید کرده بود که طی بازجویی ها و بیش از دو سال زندان، هیچ یک از مقامات مسوول نتوانسته اند صحت این مستندات را زیر سوال ببرند.
داوری در ۷۳۰ امین روز بازداشت خود، در نوشته ای مفصل که از زندان اوین ارسال کرد، بخشی از وقایع دو سال بازداشتش را بازگو کرد. او در بخشی از نامه اش نوشت: اگر خلاف مستندات ما ثابت شده بود، تا به حال آنها مستندهای تلویزیونی بسیاری درباره آنها پخش می کردند؛ در حالی که تنها سکوت کرده اند و هرگز نتوانسته اند اساس گفته های کسانی را که از شکنجه و تجاوز در زندان ها گفته اند، زیر سوال ببرند..
داوری همچنین در همان نوشته تاکید کرد که هرگز در زندان تقاضای عفو و بخشش نمی کند، چرا که به عقیده ی او، این مسوولان متخلف هستند که بی گناهان را به زندان انداخته اند و آنها باید از این زندانیان تقاضای بخشش کنند؛ زیرا ظالم است که نیازمند عفو است و نه مظلوم.
دستگاه قضایی در دو سال اخیر بارها شاکیان را به جای متهمان محاکمه کرده و این موضوع به رویه ای در سیستم قضایی تبدیل شده است. همچنین مدتی است وقتی زندانیان مظلوم از ظلم هایی که بر آنها رفته شکایت می کنند، خود به جای متهمان به دادگاه احضار، تهدید و بازجویی می شوند.
محمد داوری که ابتدا به ۵ سال حبس متهم شده بود، پس از یک سال زندان به یک سال حبس دیگر هم محکوم شد که به این ترتیب میزان حبس او به شش سال افزایش یافت. اکنون او به خاطر افشای ظلم هایی که تحمل کرده، توسط ماموران امنیتی و قضایی به تشدید مجازات تهدید شده است.

هیچ نظری موجود نیست: