۱۳۸۸ آذر ۱۳, جمعه

گزارشی از مراسم تودیع علی احمدی و معارفه حاجی بابایی وزیر جدید آموزش و پرورش

من یک " معلم " هستم و می خواهم چند دقیقه صحبت کنم !


به عنوان " یک معلم " آمده ام تا مشکلات آموزش و پرورش را بگویم !
... چرا هزاران معلم را در تمام شهرها و تهران گرفتید ، محاکمه کردید ، به دادگاه انقلاب فرستادید ، زندانی کردید ، تبعید کردید و... مگر آن ها چه می خواستند ؟


صبح دوشنبه 9 آذر سالن اجلاس سران میزبان یک مراسم بود : تودیع علی احمدی ، وزیر قبلی آموزش و پرورش و معارفه حاجی بابایی وزیر جدید.


این جلسه ساعت 10 صبح با سخنرانی آقای علی احمدی شروع شد . پس از آن آقای احمدی نژاد و سپس آقای حاجی بابایی به ایراد سخن پرداختند .

در این مراسم تعدادی از مسئولان آموزش و پرورش و نمایندگان مجلس حضور داشتند .


یکی از همکاران فرهنگی در منطقه 2 تهران به " سخن معلم " چنین گفت :


" با زحمت فراوان توانستم برگه دعوت نامه ای جهت شرکت در این مراسم جور کنم . با این که جلسه قرار بود ساعت 10 شروع شود اما من ساعت 8 صبح در آن جا حضور داشتم .


ما را به طبقه دوم این مکان فرستادند . از قبل متنی را آماده کرده بودم تا اگر شد بتوانم در آن جا چند دقیقه ای صحبت کنم . اما گفتند که چنین چیزی امکان پذیر نیست ...


به ناچار آن ها را دسته بندی و خلاصه کرده و در یادداشتی آن را تقدیم مجری مراسم کردم .


در کمال ناباوری ، آن فرد به جای آن که برگه سوال من را تحویل مسئول مربوطه دهد آن را در جیب خود گذاشت !


پیش آن فرد رفته و خواهان تحویل برگه ام به مسئول مربوطه شدم .اما او توجهی نکرد !

پس از مدتی ، زمانی که آقای احمدی نژاد به جایگاه رفت و شروع به سخنرانی کرد برخاسته و خطاب به او گفتم که من یک معلم هستم و می خواهم چند دقیقه صحبت کنم!

در کم تر از چند ثانیه چند نفر مرا از هر طرف احاطه کرده و مرا به بیرون از سالن بردند ...

از من پرسیدند شما جزء گروه سبزها هستید ؟!

من هم گفتم سبز و سفید و... چیست! من به عنوان یک معلم آمده ام تا مشکلات آموزش و پرورش را بگویم !

تا پایان سخنرانی و اتمام مراسم اجازه حضور به بنده را ندادند ! حتی به من گفتند که به خانه ات برو و این جا نباش ! اگر نروی خودمان می بریم ...

حتی موقع نماز ، اجازه خواندن نماز را هم به من ندادند !

این همکار فرهنگی ، از برخورد بد و نامناسب مجریان و مسئولان گلایه داشت ...

حتی وقتی که خطاب به علی احمدی و حاجی بابایی صحبت می کرد آن ها کوچک ترین واکنشی نشان ندادند !

ایشان متن سوالات خود را در اختیار " سخن معلم " قرار داد و ما نیز آن را منتشر می کنیم :

" آقای احمدی نژاد !

1-در دوره اول به تمام نامه های مردمی جواب می دادند . 80 درصد جواب مثبت می دادند و 20 درصد هم اگر کاری انجام نمی دادند باز پاسخ آن ها را ارسال می کردند ؛ به این دلیل اکثریت مکاتبه کنندگان رضایت نسبی داشتند ولی این دوره دفتر شما " فشل " شده است ! یا جواب نمی دهند و یا خیلی دیر جواب می دهند .

2-همکاران فرهنگی خواب را برخود حرام کرده در انتخابات شما رئیس جمهور شدید ... ولی تا حال حق الزحمه آن ها را پرداخت نکرده اید ! چرا ؟

3-در مورد طرح نظام هماهنگ پرداخت پس از چند سال تاخیر آن را به خدمات کشوری تبدیل کردید .

آقای حداد عادل در زمانی که آقای خاتمی رئیس جمهور بودند فرمودند اگر طرح نظام هماهنگ پیاده می آمد به مجلس رسیده بود !

ما می خواهیم حقوق ما هماهنگ شود .

4-در مورد ما به التفاوت طرح نظام هماهنگ پرداخت همکاران محترم فرهنگی دو سال طلبکار هستند و از سال 1386 تاکنون این مبالغ پرداخت نشده است !

5-در مورد دو ماه پاداش معلمان از زمان آقای فرشیدی تاکنون پرداخت نشده است در حالی که اکثر سازمان ها آن را دریافت کرده اند !

6- یارانه های مسکن فرهنگیان پرداخت نشده است !

7- 80 هزار تومان بن غیر نقدی فرهنگیان را وزیر محترم قبلی قطع کردند و اثر روانی بن بیشتر از اثر اقتصادی آن است و جالب آن که تعاونی مصرف فرهنگیان پس از قطع این بن ها در حال ورشکستگی است !


8-سوال بعدی در مورد نهادهای مردم نهاد و یا غیر دولتی است .


شما چقدر اعتقاد به این ها دارید ؟


اگر اعتقاد دارید چرا هزاران معلم را در تمام شهرها و تهران گرفتید ، محاکمه کردید ، به دادگاه انقلاب فرستادید ، زندانی کردید ، تبعید کردید و... مگر آن ها چه می خواستند ؟

9- به عنوان یک معلم توصیه ای به آقای حاجی بابایی دارم .


اگر شما بخواهید تحول اساسی در آموش و پرورش ایجاد کنید باید از نظر معلمان استفاده کنید و اگر تنها کار کنید این 4 سال هم زود تمام خواهد شد ...


والسلام ".


نام این همکار نزد " سخن معلم " محفوظ است

هیچ نظری موجود نیست: