۱۳۹۰ شهریور ۱, سه‌شنبه

تعطيل پنج‌شنبه‌ها، بيكاري اجباري حق‌التدريسي‌ها را به دنبال دارد (مصاحبه باایلنا )

     با وجود پديده معلمان ساعتي و حق التدريس، تعطيل پنج شنبه‌ها براي مقاطع راهنمايي و دبيرستان، دستاوردي جز بيكاري اجباري و بي‌حقوقي مضاعف آموزگاران حق التدريس را به دنبال ندارد.
ايلنا: تعطيل مدارس در روز پنج شنبه كه چندي پيش مورد تاكيد وزير آموزش و پرورش قرار گرفت، به اعتقاد برخي كارشناسان بدون توجه به پيامدهاي آن بوده و در اين ميان منافع معلمان مورد توجه قرار نگرفته است.
    عضو كانون صنفي معلمان ايران معتقد است اجراي اين طرح دستاوردي جز بيكاري اجباري و بي حقوقي مضاعف آموزگاران حق التدريس ندارد. 

 
مشكلات پيچيده‌تر مي‌شود
  
عضو كانون صنفي معلمان ايران ضمن انتقاد از حذف پنج‌شنبه‌ها از تقويم آموزشي مدارس، در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعي ايلنا، گفت: «تسري تعطيل پنج شنبه‌ها از مقطع دبستان به مقاطع راهنمايي و دبيرستان مشكلات آموزش و پرورش را پيچيده‌تر مي‌كند.»
  "محمود بهشتي" در ادامه با تاييد استقبال تعطيل روز پنج شنبه در مدارس ابتدايي توسط فرهنگيان و خانواده‌ها گفت: «مبناي كار آموزگاران در مقطع دبستان حضور6 روز مستمر در مدرسه است و تعطيلي روز پنج شنبه مي‌تواند فضاي تنفس بيشتري براي آموزگاران و دانش آموزان اين مقطع فراهم كند.»
وي افزود: «برخلاف مقطع دبستان كه كاركرد آن بر مبناي روز كاري است در مقطع راهنمايي و دبيرستاني مبنا 24 ساعت حضور در مدرسه است.»
    به اعتقاد بهشتي كاهش يك روز كاري، تنظيم ساعات تدريس را براي معلمان و اولياي مدرسه با دشواريي‌هايي روبرو مي‌كند.

سياست تعديل‏‏، فرهنگ تجاري شده   
  اين فعال صنفي ادامه داد: «استنباط من از تعطيل پنج شنبه‌ها در تقويم آموزشي مدارس كاهش هزينه‌هاي آموزش و پرورش در چارچوب سياست‌هاي تعديل اقتصادي است.»
     بهشتي با اظهار تاسف از اين نوع نگاه به آموزش و پرورش گفت: «فرهنگ تجاري و بازرگاني شده با هدف كاهش هزينه‌ها، نظام آموزشي ما را هدف گرفته است.»
    وي افزود: «تعطيل پنج شنبه‌ها براي مقاطع راهنمايي و دبيرستان با وجود پديده معلمان ساعتي و حق التدريس چيزي جز بيكاري اجباري و بي حقوقي مضاعف آموزگاران حق التدريس نيست.»

هیچ نظری موجود نیست: