۱۳۸۹ مهر ۵, دوشنبه

یک تجمع یک بیانیه و یک انتقاد

تجمع بیش از ۶۰۰ معلم خرید خدمتی روبروی مجلس

 ايلنا: بيش از 600 نفر از معلمان خريد خدمتي آموزش و پرورش در اعتراض به تمديد نكردن قراردادهايشان از سوي آموزش و پرورش صبح امروز مقابل مجلس شوراي اسلامي تجمع كردند.
به گزارش خبرنگار اجتماعي ايلنا، اين معلمان در اعتراض به سياست‌هاي جديد وزارت آموزش و پرورش در بحث استعلام و مديريت نيروي انساني در آموزش و پرورش اقدام به تجمع كردند.
نماينده نيروهاي تجمع‌كننده در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعي ايلنا با اشاره به اينكه هيچ‌كدام از مسئولان آموزش و پرورش پاسخي به اعتراضات و مطالبات ما نداده‌اند، گفت: اكثر نيروهايي كه امروز دست به تجمع زده‌اند با سه تا چهار سال سابقه براي آموزش و پرورش و سيستم آموزشي اين كشور زحمت كشيده‌اند و با مدارك بالا همچون ليسانس و فوق‌ليسانس تدريس مي‌كنند اما مسئولان آموزش و پرورش تمامي سهميه‌هاي خود را براي استخدام به نيروهايي داده‌اند كه در آزمون استخدامي قبول شده‌اند.
وي افزود: ما با درخواست خود اين وزارتخانه به مدارس رفتيم و حالا در اوايل راه و پس از گذشت سه سال ديگر مي‌گويند نيازي به حضور شما نيست. نيروهاي خريد خدمتي زماني به داد آموزش و پرورش رسيده‌اند كه اين وزارتخانه با كمبود نيرو مواجه بود و با كم‌ترين حقوق كار كرديم.
وي ادامه داد: اما امروز كه آموزش و پرورش ديگر نيازي به حضور ما نمي‌بيند، ما را پس مي‌زند. 



بيانيه انجمن حمايت ازحقوق كودكان به مناسبت آغاز سال تحصيلى ۹۰- ۱۳۸۹

  انجمن حمايت از حقوق كودكان ضمن شاد باش آغاز سال تحصيلى ۱۳۹۰- ۱۳۸۹ به جمعيت دانش آموزى و فرهنگيان ايران ، نگرانى عميق خود را نسبت به مسائل آموزشى از قبيل چند گانگى اداره مدارس ، تغييرات و حذف محتواى برخى كتب درسى ، واگذارى مدارس به نهاد ها و گسترش مدارس غير انتفاعى ، عدم توجه كافى به نياز هاى جسمى ، روحى و اجتماعى كودكان به ويژه دختران ، تشويق دختران دانش آموز به ازدواج زودرس ، توزيع نا برا برامكانات و فضاى هاى آموزشى ، نصب دوربين در فضا هاى آموزشى و بى توجهى به آموزش مهارت هاى زندگى و خلاقيت هاى اجتماعى باز دارنده از آسيب ها و رفتار هاى نابهنجار اجتماعى اظهار مى دارد .
علاوه براين دلسوزان و فعالين عرصه حقوق كودك از مديران آموزش كشور انتظار دارند كه در مورد ورود كليه كودكان در سن تحصيل مقطع ابتدايى، دلايل ريزش تحصيلى در مقطع راهنمايى و دبيرستا ن ، ميزان دسترسى كودكان مناطق محروم كشور، كودكان كار و خيابان و كودكان پناهنده و مهاجر به آموزش احساس مسئوليت بيشترى نموده و دراين خصوص ضمن اطلاع رسانى درست و به هنگام به جامعه ، سياست ها و برنامه هاى پاسخگوترى را در پيش گيرند .
انجمن حمايت از حقوق كودكان توجه جدى مسئولان آموزش و پرورش كشور را به راهگشايى اين معضلات و هم چنين بكار گيرى كليه منابع موجود براى كاهش حجم مشكلات آموزشى كودكا ن جلب مى نمايد .
اميد است كه برنامه ريزى براى رسيدن به آيندهاى بهتر از سطح مدارس كشور آغا ز گردد .
انجمن حمايت از حقوق كودكان
31/6/89


خاتمی از زندانی بودن شماری از معلمان و استادان دانشگاه ها در شروع سال تحصيلی انتقاد کرد

محمد خاتمی، رئيس جمهوری سابق ايران، روز يکشنبه از زندانی بودن شماری از معلمان و استادان دانشگاه ها در شروع سال تحصيلی انتقاد کرد. آقای خاتمی گفت : جرياناتی تلاش می کنند که محيط پاک مدارس، آموزشگاه ها و دانشگاه ها را با فشار بر معلمان، استادان و مربيان مستقل و آزاده آلوده کنند.

آقای خاتمی همچنين، آنچه که « بی حرمتی » به خانواده های برخی از کشته شدگان جنگ عراق و ايران، از جمله خانواده های باکری و همت، ناميد، مورد انتقاد قرار داد.

وی گفت: ممکن است مثل هميشه گفته شود نيروهای خودسر اين اعمال را انجام دادند اما جای تعجب دارد که « در نظامی مقتدر و با وجود نيروهايی که مدعی می شوند بر همه چيز مسلط هستند، نمی توانند با آنها برخورد کنند.»

رئيس جمهوری سابق ايران همچنين هشدار داد: « هر چه  حقوق قانونی مردم محدود شود، زمينه برای پيدايش حرکت های خشن در مقابل حرکت های افراطی  فراهم می  شود و همه از جمله نظام، آسيب می بينند.»

هیچ نظری موجود نیست: